Učenice opće gimnazije Daria Bistričić i Andrea Parenta predstavljale su Istarsku županiju na Državnom natjecanju iz područja vizualnih umjetnosti i dizajna – LIK 2024., koje se održalo u Umjetničkoj školi Luke Sorkočevića u Dubrovniku od 15. do 17. travnja u organizaciji Ministarstva znanosti i obrazovanja, te agencije za odgoj i obrazovanje.
U kategoriji 2A – Likovna umjetnost ( gimnazija , od I. do IV. razreda), učenici 4.f razreda Dariji Bistričić pripalo je 4. mjesto, a učenici 2. o razreda Andrei Parenta 5.mjesto pod mentorstvom prof. Alide Blašković Koroljević.
Tema natjecanja bila je održiva moda tj. izrada plakata izmišljene modne marke koja promovira održive prakse i etičnost , te dizajn tkanine za tisak.
Nakon izrade rada kombinacijom tradicionalne tehnike i digitalnih aplikacija ,učenice su opisale procese rada koristeći likovni jezik, od istraživanja , analize i njegova osmišljavanja.
Ljubazni domaćini su učenicima i njihovim mentorima organizirali razgledavanje grada i posjet njegovim brojnim znamenitostima.
Između samo deset pozvanih učenika iz cijele Hrvatske u navedenoj kategoriji jedino su našu školu predstavljale dvije učenice, što je uz postignute rezultate izuzetan uspjeh i iznimna čast.
Ovim plakatom pozivam na odgovornost sebe i gledatelje. Uvučeni u vrtlog života i „Brze mode“ suočeni smo s nizom problema na globalnoj razini. Preobiljem i konzumerizam naglasila sam gustim ispisivanjem brojki ukazujući na „Horor Vakui sindrom“. Taj strah od praznine prisutan je u nazivu mog modnog brenda H&V, aludirajući na jednog od najvećeg prodavača odjeće u svijetu H&M. Pozivajući na nužne promjene razodjevena žena odaje priznanje svim ljudskim bićima koji se vraćaju prirodi i žive u skladu s njom. Poput Lady Godive u performansu Vlaste Delimer iz 2001. godine golo tijelo je kostim i ono vapi za spasenjem. crvena i zelena boja uspostavljaju snažan kontrast koji nosi duboko simboličko značenje. Crvena, intenzivna i agresivna, simbolizira opasnost koja je oko nas, prijetnje prema okolišu, društvu i samoj prirodi. Ona je odražaj ubrzanog načina života, prekomjerne potrošnje, i globalnih izazova koji proizlaze iz konzumerizma. S druge strane, zelena boja predstavlja prirodu, ekologiju, i sklad s okolišem. Ona je simbol vitalnosti, ravnoteže, i obnove. Kroz kontrast između crvene i zelene, želim istaknuti sukob između opasnosti koje stvaramo i prirode koju trebamo sačuvati. Ovaj vizualni sukob poziva na razmišljanje o našem odnosu prema okolišu i potrebi da se pronađe ravnoteža između ubrzanog života i očuvanja prirode. Ovim kontrastom potičem promišljanje o posljedicama naših djela na okoliš te potrebi za održivijim i odgovornijim životnim stilom. Manje je nužno…
Daria Bistričić
Umjetničko izražavanje je odraz svijeta u kojem živimo pa ovim plakatom reagiram na podčinjenost žena u suvremenom društvu. Nazivom modne marke ”Usha” želim ukazati na degradirajući stereotip o plavušama koji žene s plavom kosom opisuje kao naivne ili manje inteligentne osobe. Riječ (plav) USHA na plavoj podlozi svojevrsni je rebus koji predstavlja simbol društvenih očekivanja koji marginalizira žene. Očekivanja da žene šute i budu tek ”lijepa’ dekoracija” što se postiže kupovanjem i gomilanjem najnovije “must have” odjeće, nisu prihvatljiva. Djelo “Venera s krpama” Michelangela Pistoletta, iz 1967. godine, dodatno me inspiriralo jer ideal ljepote suprotstavlja kaosu. Geometrizirani ženski lik po uzoru na djelo Figure (part of the Show Machinery, El Lissitzky, 1923.) nosi teret konzumerizma. Ipak, golema ruka donosi zaštitu od “kiše igala” koja prikazuje kompleksnost i dinamiku odnosa između žene i društva.
Andrea Parenta