naslovna > Međunarodni projekti > ERASMUS+KA2 A better life

ERASMUS+KA2 A better life

Projekt A BETTER LIFE, Erasmus+ KA2
VODITELJICE: Sanja Gregorinić Trumić, Dijana Muškardin, Karla Golja Milevoj
VRIJEME TRAJANJA: 1.9.2019.-31.8. 2022.
BROJ UČENIKA: 40
SUDIONICI: Portugal, Danska, Češka, Turska, Italija, Hrvatska
NAMJENA AKTIVNOSTI: mobilnost učenika u cilju upoznavanja drugih kultura, bogatstvo različitosti te značenje pojma europski građanin
SVRHA I CILJ: jezična, društvena i kulturna raznolikost i njihova integracija; upoznavanje ljudi iz drugih zemalja, uvažavanje različitosti i razlika kroz Europu i razvoj europske dimenzije u Europi, razvijanje komunikacijskih vještina na stranim jezicima, korištenje novih metoda rada i IKT tehnologije; usporedbom različitih regija u EU učenici će istražiti različite životne vrijednosti, kulture, tradiciju i odnose.
AKTIVNOSTI: učenici će tijekom mobilnosti biti fokusirani na sljedeće zadatke
-    izrada mrežne stranice OER-a na kojoj nastavnici diljem Europe mogu pronaći intervjue, članke, fotografije i lekcije te ih slobodno koristiti u nastavi
-    snimanje video uratka koji će sadržavati priče učenika koji su možda prošli kroz teška vremena, a sada su imali bolji život
-    tri digitalna časopisa - jedan godišnje  s relevantnim temama, časopisi će biti stvoreni radom u međunarodnim skupinama tijekom cijele godine
NAČIN REALIZACIJE: tijekom tri godine, prema utvrđenom planu i programu
BUDŽET PROJEKTA: 261.333 EUR ( Hrvatska - 39 343 EUR)
IZVORI FINANCIRANJA: sredstva iz EU

Novosti


11.4.2022. Mobilnost učenika SŠMB-a u Italiji u sklopu ERASMUS +KA2 „A Better life“ U sklopu Erasmus + KA2 projekta “A Better life“ na četvrtoj mobilnosti sudjelovalo je šest učenica Srednje škole Mate Blažina 2. i 3. razreda opće gimnazije: Nina Kos, Alicja Maria Mikuljan, Frančeska Licul, Viktoria Licul, Katarina Gobo i Lara Ferjančić uz pratnju profesorica Dijane Muškardin i Orijane Tenčić. Naše veselo i uzbudljivo putovanje započelo je u nedjelju 27.3.2022. organiziranim prijevozom do Trsta. Dalje smo nastavili vlakom do našeg odredišta, Pescare. Vratili smo se kući 2.4.2022.
U ponedjeljak 28. ožujka okupili smo se u Aurumu Pescara uz riječi dobrodošlice ravnateljice srednje škole, predsjednika Auruma, gradonačelnika, predstavnice iz ureda za prosvjetu regije Abruzzo i profesora. Uz riječi dobrodošlice Talijani su nas dočekali s hranom te smo se na kraju programa zajedno  počastili tortom. Upoznali smo se i s ostalim sudionicima projekta: Talijanima, Česima, Dancima i Turcima. Nakon upoznavanja pješice smo išli do njihove srednje škole gdje smo se ujedno predstavili s prezentacijom o nezaposlenosti i obrazovanju u Hrvatskoj, a putem smo prešli poznat most Pescare. Završetkom programa obišli smo njihovu školu i zajedno s Talijanima ručali u jednom od poznatih restorana blizu škole. U popodnevnim satima otišli smo do centra grada te upoznali se s njegovom poviješću i kušali najbolji sladoled Pescare.

Sljedećeg jutra krenuli smo autobusom na farmu „Riccitelli“ . Obišli smo farmu upoznavajući talijansku kulturu, životinje i degustirali domaće proizvode za vrijeme ručka. Naučili smo ponešto o  žitaricama, orzu, piru, raži i njihovom obradom. Bavili smo se plodovima masline, ekološkim uvjetima za uzgoj, pripremom tla za sadnju, izborom položaja za podizanje nasada, vremenom i tehnikom sadnje, berbom te samom obradom ulja. Uz stručno vodstvo naučili smo vrste talijanske pašte i pomoću naših vrijednih ruku izradili smo paštu. Nakon ručka pjevali smo, plesali, igrali nogomet i odbojku te osvijestili da je ples i sport oblik komunikacije sa svijetom.

U srijedu nas je čekao rekreativni kišni dan. Prešli smo 25 kilometara obalom talijanske regije Abruzzo pomoću stručnog vodstva na biciklima. Predivno more, kopno i vegetacija mamili su nam poglede. Razgledali smo 32 sprave za lovljenje ribe koje se nalaze na moru a nazivaju Trabocchi. Naučili smo kako se na njima love ribe i koja je njihova posebna značajka. Umorni  od vožnje uputili smo ka hotelu na večeru, a kasnije smo se družili s ostatkom ekipa.
U četvrtak iz škole smo krenuli pješice prema Muzeju koji sadrži 270 radova talijanskih i francuskih slikara. Njihove načine slikanja, značenje slika i položaj u vremenu objasnio nam je voditelj koji nas je cijelo vrijeme pratio razgledom muzeja. Također smo upoznali stari dio Pescare. Ručali smo u jednom od najboljih restorana, a ostatak slobodnog vremena ostavili za šoping i odmaranje.
                           
Petak je bio rezerviran za glavni i najveći grad Italije, Rim. Sam nastanak grada vezan je za legendu i mitologiju i ne postoji univerzalni odgovor kako je Rim nastao. Danas Rim ima više nadimaka, koji su vam vjerojatno svi poznati: Vječni grad, Grad na sedam brežuljaka, Prijestolnica svijeta ili samo Grad. Obišli smo Rimski Koloseum, Panteon, fontanu di Trevi, Španjolske stube, Piazzu Navonu i Piazzu Venezia. A od brežuljaka uz stručno vođenje prošetali smo Kapitolijem, Palatinom i Aventinom.
  
Sljedećeg jutra naše kratko, ali slatko putovanje je počelo stizati kraju. Sa željezničkog kolodvora Termini u Rimu krenuli smo prema kući i tako završili jedno od ljepših iskustava u životu. Upoznati vršnjake i ostati cijeli život prijatelj, razviti komunikacijske vještine na stranim jezicima, istražiti nove kulture, tradiciju i odnose samo su neke prednosti projekata. Zahvalile bismo se profesoricama što su nas pratile i omogućile nam odlazak u Italiju i svim budućim generacijama garantiramo najljepše i nezaboravno iskustvo.
(Tekst: F. Licul, 2.f.; foto Dijana Muškardin i Orijana Tenčić)
Preuzimanje:
Izvješće Mobilnost učenika SŠMB-a u Italiji u sklopu ERASMUS +KA2 „A Better life“ - pdf

 
17.3.2022. ERASMUS+ A BETTER LIFE MOBILNOST U BRUXELLESU U sklopu mobilnosti projekta "A better Life", Bruxelles je posjetilo 6 učenika 4.f razreda (gimnazije): Danijela Daić, Leonarda Bubić, Ines Bošković Gobo, Natali Belušić, Bruno Falco i Paolo Gobo, u pratnji profesorica Karle Golja Milevoj i Sanje Gregorinić Trumić. Mobilnost je trajala od nedjelje 20.2.2022. do petka 25.2.2022. Prvi dan dolazak i razgledavanje Bruxellesa.
Drugi dan učenici su sudjelovali u aktivnostima upoznavanja. Organizirano je nekoliko radionica u kojima su se učenici upoznavali i povezali, ispunjavajući listiće o tome što vole, čega se boje, koji su im izazovi i ciljevi u životu. Zajedno su morali doći do brojnih rješenja te zaključiti koje su najvažnije vrijednosti u životu. Ujedno su naučili kako surađivati i dogovarati se unutar skupine.
Glavna tema ove mobilnosti bila je obrazovanje i nezaposlenost u našim državama, o čemu su učenici prije polaska pripremili prezentaciju, te su napravili svatko svoj Portfolio, koji će biti izloženi na slijedećoj mobilnosti u Pescari u obliku izložbe. U sklopu teme učenici su imali zadatak razgovarati o problemima obrazovanja i nezaposlenosti u njihovim državama, a tijekom mobilnosti snimali su i intervjue sa drugim učenicima.
Popodne je bilo organizirano predavanje u organizaciji "Be Education". Koordinatorica projekta "A better Life" govorila je o ciljevima i aktivnostima projekta, a od voditeljice organizacije "Be Education" čuli smo primjere dobre prakse jednog drugačijeg oblika školovanja. Naime, udruga se bavi organizacijom brojnih radionica za djecu koja napuštaju školu te ih se potiče na daljnje obrazovanje i rješavanje problema. Treći dan posjetili smo Parlamentarium i Atomium.

Parlamentarium je učenicima dao lijepi virtualni prikaz europske povijest i europskih integracija. U kinu Parlamentarija pogledali su projekciju od 360 stupnjeva o Europi i njezinu Parlamentu. Saznali su  kako radi Parlament, gdje su sjedišta te kako se donosi zakonodavstvo i zašto je europska politika važna.

Atomium je skulptura devet srebrnih kugli, izgrađena u čast Svjetske izložbe 1958. u Bruxellesu. Konstrukcija je visoka 110 m, a predstavlja devet atoma jednog alfa-željeznog kristala u mjerilu 1:150 milijardi. Zanimljiva je i unutrašnjost Atomiuma. Od 9 kugli mogu se posjetiti 3, u kojima su prikazane izložbe o nastanku Atomiuma, a posebno je zanimljiv efekt rasvjete i muzike, poput light showa.

Četvri dan posjetili smo Bruges i Gent. Na izlet smo išli vlakom, a u predivnom srednjovjekovnom gradiću Bruggesu posjetili smo glavni gradski trg, Basilicu of the Holy Blood, poznate kanale i mostove te muzej čokolade – Choco Story. U Gent smo stigli navečer i prošetali gradom. Radni zadatak trećeg dana je bio snimiti intervju u obliku video uratka u kojem učenici govore o problemima obrazovanja i nezaposlenosti.
Peti smo dan posjetili the House of European History. Kuća europske povijesti koja se nalazi  tik uz zgradu Europskog parlamenta.  Učenici su uz pomoć tableta s objašnjenjima razgledali eksponate i rješavali zadatke vezane uz događaje koji su obilježili Europu – Prvi i Drugi svjetski rat, poratno siromaštvo i glad, zatim snažni gospodarski oporavak, Hladni rat, pad komunističkih režima i željezne zavjese, rat na prostoru biše Jugoslavije, proces europskih integracija od 1957. do danas, pa sve do odluke Velike Britanije o izlasku iz EU-a.
Šesti je dan bio rezerviran za photo safari - učenici su imali zadatak u grupama pronaći različite znamenitosti u Bruxellu. Na zanimljiv način upoznali su povijest i kulturu grada. Nažalost naši su učenici propustili photo safari zbog ranog leta, ali su istražili znamenitosti prvi dan.
(Tekst i foto: Sanja Gregorinić Trumić, Karla Golja Milevoj)


15.10.2021. U SŠMB-u održana mobilnost u projektu ERASMUS KA2 "A better life" Tema druge mobilnosti učenika i profesora u sklopu Erasmus KA2 projekta "A better life", čiji smo bili domaćini od 4. do 10. listopada. 2021., bila je "Kultura i tradicija". Sudjelovalo je po 5 učenika i 2 profesorice iz Danske i Češke te 4 učenika i 2 profesorice iz Turske s COVID putovnicama i propusnicama te naših 8 učenika i 3 profesorice: Bruno Falco, Paolo Gobo, Leonarda Bubić, Paola Paliska, Sara Milevoj, Alka Mileta, Niko Franković, Vito Rocco te profesorice Karla Golja Milevoj, Dijana Muškardin i Sanja Gregorinić Trumić.


U ponedjeljak 4. listopada okupili smo se u restoranu Srednje škole Mate Blažine Labin. Uz riječi dobrodošlice profesorice Karle Golja Milevoj, svaka je država prezentirala svoje radove na temu "Kultura i tradicija", napravivši malu izložbu te prezentaciju odnosno video uradak kojim su se predstavili. Između ostalog, tako smo saznali što posjetiti u Kopenhagenu, što se krije iza pojma „hygge“ - stil života, potreba za osjećajem udobnosti i zadovoljstva, kao i uživanja u blagodatima života i bliskih ljudi. Danci su donijeli prospekte i počastili nas kolačićima, koje smo degustirali. Češka je imala svoj štand s brojnim tradicionalnim proizvodima: razne kobasice i sireve te slastice, koje smo imali prilike degustirati. Osim toga, predstavili su i najpoznatija piva, donijevši prazne limenke, budući da je njihova država poznata po proizvodnji najboljih piva. Turska se predstavila prezentacijom o tradicionalnim receptima, pa smo tako saznali što trebamo degustirati u Turskoj: burek, ayran, kebab, turski čaj, kavu, pide, baklave. Turci su istaknuli i važnost svojeg prvog predsjednika Mustafa Kemala Atatürka, kojem su zahvalni na modernizaciji i na tome što je dao prava ženama.

Na sastanku su u online verziji sudjelovali i partneri iz Portugala koji su se predstavili videom o Portu, a odigrali smo i jednu aktivnost s njima online.
Naši su učenici predstavili izložbu i prezentaciju tradicionalnih istarskih instrumenta, odjeće, te brojnih stvari koje su se koristile u svakodnevnom životu, kao što su rudarska lampa, škarpeti, bukaleta, mlin, stara pegla i vaga, ugljen i brojne druge stare stvari koje još uvijek čuvamo. Ovom se prilikom zahvaljujemo gospođi Olgici Škopac na posudbi tradicionalne ženske nošnje te rudarske lampe. Uslijedila je i prezentacija naše kulturne baštine te izlaganje o tradicionalnim istarskim jelima. U sklopu radionice Kultura i baština koju su mentorirale profesorice Sanja Gregorinić Trumić, Dijana Muškardin i Karla Golja Milevoj osmišljena je i javna izložba u restoranu škole. Cilj je ove radionice i izložbe bio pronaći sličnosti i razlike u pripremi tradicionalnih jela, steći nove vještine i znanja o kulturnoj baštini koja nudi raznolikost i predstavlja budućnost. Najbolji tradicionalni recepti jela i kratak opis radionice bit će također objavljeni u 2. digitalnom časopisu za čiju izradu i uredništvo smo također zaduženi. Tradicionalne recepte izradili smo u digitalnom programu Canvi, a časopis se također u digitalnoj verziji može pronaći na mrežnim stranicama naše škole i Erasmus + projekta A better life.


Predstavili smo i tradicionalnu istarsku hranu, te se zahvaljujemo  donacijama Valfresca na pršutu, panceti, tartufima, siru, krafima, kroštulama i cukerančićima. Ujedno se zahvaljujemo i učenicima naše škole, budućim kuharima i konobarima i njihovim mentorima Dorijanu Mohoroviću i Ivici Matanoviću na aranžmanu stola te bezalkoholnim koktelima dobrodošlice.
Nakon predstavljanja profesorice su održale sastanak nastavnika gdje je uslijedio dogovor oko budućih mobilnosti i aktivnosti koje su predviđene projektom. Učenici su za to vrijeme sudjelovali na radionici koja je imala za cilj međusobno se povezati i upoznati. Radionicu su osmislile sa 3 aktivnosti profesorice Karla, Sanja i Dijana a proveli su je učenici  4. razreda gimnazije.
U popodnevnim smo satima otišli na pješačenje po stazi labinske božice Sentone, poznatoj i kao trim stazi Labin-Rabac. U sklopu projekta "A better life" bitno je pokazati da je za bolji život osim komunikacije, učenja i rada  potrebno i bavljenje fizičkom aktivnošću.

Utorak je bio rezerviran za radionice. Svi sudionici mobilnosti imali su organizirano stručno vođenje po Labinu, starom gradu te po Narodnom muzeju Labin. Stručno vodstvo prepustili smo iskusnoj vodičkinji Vedrani Juričić. Zahvaljujemo i Vedranu Kosu voditelju Narodnog muzeja u Labinu na gostoprimstvu. Na taj su se način upoznali i s našom kulturnom baštinom. Slijedilo je i sudjelovanje u radionici koja je imala za cilj upoznati učenike s tradicionalnim suvenirima koji predstavljaju europsku vezu.
Učenici i profesori bili su podijeljeni u dvije grupe: jedna grupa sudjelovala je na radionici izrade keramike. Naime, saznali su brojne zanimljivosti o izradi keramike te su potom izradili svoje suvenire, pod vodstvom Petra Koroljevića. Druga je grupa pod stručnim vodstvom obišla Labin, a posjetili su i Narodni muzej u Starome gradu.
Srijeda je bila rezervirana za organizirani izlet u Rovinj i Poreč gdje smo uz stručno vodstvo upoznali naše goste s ljepotama zapadne obale Istre.
U četvrtak smo posjetili Brijune i Pulu. Pod stručnim vodstvom obilazak Brijuna trajao je 3 sata, a u vožnji vlakićem po Brijunima saznali smo zanimljivosti iz povijesti Brijuna, vidjeli najstariju maslinu, Safari park, Kuću brodica, Stazu Roberta Kocha. U popodnevnim satima smo posjetili pulski amfiteatar.
U petak smo u jutarnjim satima imali drugi dio radionice keramike – oslikavanje svojih suvenira, pod vodstvom profesorice Alide Blašković Koroljević. Dan smo zaokružili završnim druženjem u agroturizmu Pineta, gdje smo imali radionicu tradicionalnih istarskih plesova i instrumenata. Ugostili smo predstavnike RKUD-a „Rudar“ koji su nas naučili korake istarskog baluna, a predstavili su i meh, sopile i dvojnice. Učenici su imali priliku upoznati se s tradicionalnim plesom i glazbom Labinštine. Cilj je ove radionice bio naučiti plesati tradicionalne plesove te osvijestiti da je ples oblik komunikacije sa svijetom.
(Tekst i foto: Sanja Gregorinić Trumić, Karla Golja Milevoj i Dijana Muškardin)

1.10.2021. Najava mobilnosti učenika i profesora u sklopu projekta ERASMUS KA2 "A better life" U sklopu projekta ERASMUS KA2 "A better life" Srednja škola Mate Blažine Labin će u razdoblju od 4.10. do 8.10. 2021., biti domaćin druge mobilnosti učenika. Na mobilnosti ćemo ugostiti učenike i profesore iz slijedećih država: Danska (2 profesora i 5 učenika), Češka (2 profesora i 5 učenika) i Turska (2 profesora i 4 učenika). Nažalost, zbog epidemioloških razloga partneri Italija i Portugal nisu u mogućnosti fizički sudjelovati, ali će se uključivati online i tako sudjelovati u projektu. Tema naše mobilnosti je "Kultura i tradicija", u sklopu koje ćemo predstaviti našu kulturnu baštinu: odjeću, glazbene instrumente, hranu i prirodna bogatstva. Posjetiti ćemo znamenitosti Labina, Rapca, Rovinja, Poreča, Pule i Brijuna.
Prva mobilnost učenika i profesora održana je u Olomoucu, Repubika Češka, od 17. 11. do 23. 11. 2019. Ostale planirane mobilnosti su odgođene zbog situacije sa Covidom. Planirane su još dvije mobilnosti slijedeće godine u Portugal i u Dansku.
Posljednji sastanak profesora održan je u Olomoucu od 1.8. do 6.8. 2021. Naše profesorice, voditlejice projekta "A better life" Dijana Muškardin, Karla Golja MIlevoj i Sanja Gregorinić Trumić sudjelovale su online.
Mobilnost će biti održana prema dogovorenom planu i programu ( u nastavku teksta), uz pridržavanje epidemioloških mjera.
(Najavu napisale voditeljice projekta: Karla Golja MIlevoj,  Dijana Muškardin i Sanja Gregorinić Trumić)
Poveznica:
ERASMUS + Project “A Better Life“ KA201-2019-003 - pointenovinessmb.com
Preuzimanje:
Program OVDJE!


5.2.2020. Mobilnosti učenika SŠMB-a u projektu ERASMUS KA2 "A better life" u Olomoucu, Repubika Češka (17. 11. – 23. 11. 2019.) U sklopu Erasmus KA2 projekta "A better life" na prvoj mobilnosti učenika sudjelovalo je 5 učenika Srednje škole Mate Blažina 2. razreda gimnazije: Leonarda Ivašić, Paola Vlačić, Samra Mrkaljević, Zoja Gobo Bošković, Gloria Kiršić te profesorice Karla Golja Milevoj i Dijana Muškardin. Prvi susret održan je prema dogovorenom planu i programu. Na put smo krenuli iz Labina u nedjelju 17. 11. 2019. organiziranim prijevozom te se vratile u subotu 23.11. 2019.
U ponedjeljak 18. studenog okupili smo se u dvorani Srednje škole Moravska. Uz riječi dobrodošlice ravnateljice srednje škole upoznali smo se i sa ostalim sudionicima projekta: Česima, Dancima, Talijanima, Portugalcima i Turcima. Nakon upoznavanja obišli smo školu i dobili radni zadatak. Zadatak je bio snimiti vlog  na temu samoga naziva projekta. U popodnevnim satima otišli smo do centra grada gdje smo se  uz stručno vodstvo upoznali sa poviješću grada Olomouca.

Sljedećeg jutra okupili smo se u konferencijskoj sali hotela Arigone gdje je svaki tim održao prezentaciju o ljepotama svojih država i škola. Također smo odslušali stručno predavanje „ Človek v tisni“ koje se temeljilo na socijalizaciji učenika s poteškoćama u razvoju u Češkoj.  

U srijedu smo se sa glavnog željezničkog kolodvora zaputili k Pragu, glavnom gradu Republike Češke. Tu smo imali organizirano stručno razgledavanje kulturno-povijesnih znamenitosti koje su na popisu UNESCO-ve baštine. Nakon razgledavanja imali smo slobodno vrijeme za ručak i slobodan razgled grada.

U četvrtak smo zajedno otišli posjetiti špilje Javoričko kroz stručnim vodstvom. Posjetili tvornicu papira gdje smo naučili o  tradicionalnom načinu manufakture papira u Češkoj. Naš posljednji dan započeli smo odlaskom u sportski centar Baluo kako bi, pod vodstvom trenera, proveli vrijeme u rekreaciji i druženju.

Sudjelovali smo u 6 kružnih aktivnosti. Nakon toga, imali smo slobodno vrijeme za ručak i razgledavanje do 17.00, kada je započela oproštajna zabava u Dream Club-u. Tu smo predstavili rezultate rada. Nastavnici su imali priliku pogledati vlogove (video radove) koje smo osmislili.


(Izvješće napisale učenice 2.f razreda)