naslovna > Međunarodni projekti > eTwinning škola

SŠMB - eTwinning škola

19.3.2020. Srednja škola Mate Blažine Labin dobitnica prestižne oznake eTwinning škole U utorak 18. ožujka 2020. službeno je objavljen popis odgojno-obrazovnih ustanova dobitnica oznake eTwinning škole 2020-2021. Među njih 86 iz Hrvatske, našla se i Srednja škola Mate Blažine Labin, jedina srednja škola u Istri s tom oznakom.
Nakon dvodijelnog postupka prijave, odabrano je 86 ustanova iz Hrvatske, 2139 sveukupno u Europi. eTwinning škole prepoznate su kao vodeće škole u području digitalne prakse, prakse eSigurnosti, inovativnih i kreativnih pristupa pedagogiji, promicanju trajnog stručnog usavršavanja osoblja te promicanja praksi suradničkog učenja osoblja i učenika.Te škole aktivno promiču vrijednosti i pedagošku praksu eTwinninga, referentna su točka za svoju lokalnu zajednicu i predstavljaju model za druge škole.
eTwinning je zajednica škola u Europi koja nudi platformu za odgojno-obrazovne djelatnike koji rade u školama i dječjim vrtićima europskih država sudionica eTwinninga. Putem ove platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, razmjenjivati znanja i iskustva te postati dijelom najzanimljivije obrazovne zajednice u Europi.
(Tekst: Martina Lukež)
Poveznica:
2020 – 2021 eTwinningove nagrade za škole - etwinning.net


15.1.2020. Održana eTwinning radionica u Srednjoj školi Mate Blažine Dana 9. siječnja 2020. u informatičkoj učionici Srednje škole Mate Blažine Labin održana je radionica za nastavnike i stručno osoblje Škole pod nazivom "eTwinning za početnike – radionica web alata". Radionicu je održala eTwinning ambasadorica Andreja Sedlar. Sudionici radionice mogli su se upoznati s mogućnostima koje nudi eTwinning portal, dobrobitima sudjelovanja učenika i nastavnika u projektima i aktivnostima.
"Putem ove platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, razmjenjivati znanja i iskustva. eTwinning se uspješno integrirao u Erasmus+ program Europske unije u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta." Ove školske godine Srednja škola Mate Blažine Labin sudjeluje u četiri Erasmus+ projekta, a pritom i u eTwinning aktivnostima.
Objava Ambasadorice Andreje Sedlar na Facebook-u OVDJE!
(Tekst i foto: Martina Lukež)

16.12.2019. "ETWINNING ZA POČETNIKE" u SŠMB-u Pozivamo sve zainteresirane djelatnike Srednje škole Mate Blažina Labin na radionicu na temu "ETWINNING ZA POČETNIKE" koja će se održati u četvrtak  9. siječnja 2020. s početkom u 14.10 sati u interaktivnoj učionici 5A. Radionicu će održati eTwinning ambasadorica Andreja Sedlar, mag. praesc. educ. Predviđeno trajanje radionice je 2 i pol sata. Svi koji budu sudjelovali na radionici dobit će potvrdu o stručnom usavršavanju.
Zbog ograničenog broja računala u učionici, molimo da se svi zainteresirani potpišu u tablicu u zbornici. Prije radionice, potrebno se samo registrirati na eTwinning platformu. Za upute kako se registrirati i za sva ostala pitanja, molim, obratite se osobno djelatnici Martini Lukež ili putem e-pošte na martinalukez@yahoo.com


Izvještaji različitih radionica koje su održane na temu e-sigurnosti i digitalnih alata:
„Pametno s pametnim tehnologijama – Zaštita potrošača u digitalnom svijetu“ - pdf
Izvještaj provedbe "Dana sigurnijeg interneta" - pdf
Projekt "Do the  Right(s) Thing" - pdf
Projekt "THIN  LINE" - pdf

Projekt eTwinning škola (iz Školskog kurikuluma 2019.-2020.)
Uključeni nastavnici: Sandra Juran, Karla Golja Milevoj, Dijana Muškardin, Laura Kokot, Majda Milevoj Klapčić, Gabriela Dundara, Orijana Tenčić, Daniel Mohorović, Martina Lukež, ravnatelj Čedomir Ružić sa stručnom službom
Naziv aktivnosti: Afirmacija škole kao eTwinning škole i prijava za eTwinningovu oznaku kvalitete za škole
Broj učenika: sukladno tipu aktivnosti i projekata, uključeni učenici različitih usmjerenja
Cilj i namjena projekta: Unapređivanje i podizanje razine znanja i vještina u školi. Poticanje kreativnosti i suradnje između učenika, nastavnika i drugih škola. Podizanje svjesnosti nastavnika i učenika o odgovornom korištenju interneta te djelovanje u skladu s misijom eTwinningovih škola.
"eTwinning škole odlikuje poticanje vođenja i upravljanja odgojno - obrazovnom ustanovom korištenjem metode podijeljene odgovornosti: U eTwinning školama vođenje i upravljanje obuhvaća preuzimanje odgovornosti za organizaciju i proces donošenja odluka. Ravnatelji i nastavnici svjesni su mogućnosti koje nudi eTwinning na pedagoškoj i profesionalnoj razini i aktivno podržavaju uključivanje odgojno-obrazovnih djelatnika u eTwinning aktivnosti." eTwinning škole ukazuju na značaj suradnje, dijeljenja i timskog rada: Timski rad odgojno-obrazovnih djelatnika prilikom planiranja eTwinning i drugih pedagoških aktivnosti, dijeljenje iskustava i praksi sa svojim kolegama unutar i izvan škole značajka je eTwinning škola. Zajednička suradnja u provođenju eTwinning akcijskog plana omogućuje uvođenje inovacija i promjena u školi i lokalnoj zajednici. Učenici u eTwinning školama nositelji su promjena: Učenici u razvoju eTwinning škola imaju dvostruku ulogu, istovremeno su pokretačka snaga promjena i medij usvajanja inovativnih pedagoških praksi i korištenja tehnologije koje donosi eTwinning te ga promiču kod nastavnika (već angažiranih, i onih koji još nisu uključeni) i roditelja. eTwinning škole kao modeli izvrsnosti u obrazovnoj zajednici: Odgojno-obrazovne ustanove koje nose oznaku eTwinning škole postale su modeli izvrsnosti, u obrazovnoj zajednici, te u lokalnoj zajednici koja podržava rad škola, predstavljajući svoja postignuća putem Dana otvorenih vrata, informativnih sastanaka i sheme mentorstva, proaktivno stvarajući uvjete profesionalnog razvoja za druge škole u njihovom području. eTwinning škole su inkluzivne ustanove koje potiču inovativno učenje: eTwinning škole posvećene su inkluzivnosti na svim razinama, aktivne su u stvaranju uključivog okruženja za učenike, roditelje i lokalnu zajednicu, imajući u vidu individualne sposobnosti svakog učenika te kulturološke posebnosti. Nastavnici u eTwinning školama posvećeni su razvoju odgojno-obrazovne ustanove. Koristeći eTwinning za provođenje kurikuluma uvode inovativni pedagoški model koji uključuje suradničko učenje, obrazovanje usmjereno na učenika, fleksibilni pristup vremenu učenja i prostoru za učenje."
Način realizacije:
- projekt je zamišljen kao cjelogodišnja aktivnost s učenicima različitih usmjerenja
- učenici i nastavnici zajedno rade na različitim eTwinning projektima i aktivnostima
- tijekom školske godine sudjelovanje na edukacijama, radionicama i eTwinning događanjima
- slanje prijave za dobivanje eTwinningove oznake kvalitete za škole
Vremenik: tijekom školske godine
Troškovi: nema predviđenih troškova


Poveznice:
Erasmus+ projekati SŠMB-a
"Green school"   - https://twinspace.etwinning.net/13089/pages/page/79604
Projekt „Zelena škola“ temeljio se na samoniklom i ljekovitom bilju, svojstvima i raznolikoj primjeni istog i to ne samo u farmakološkim proizvodima već i u proizvodimakoji su se odvajkada koristili u narodnoj medicini. Cilj projekta bio je kreiranje i katalogizacija ljekovitog bilja, isticanje etnobotaničkog i fitofarmakološkog značaja ljekovitog bilja sa područja različitih zemalja, izdavanje e-book-a,izrada aplikacije za mob. telefone, te izrada projektne web-stranice iinteraktivne platforme e sa edukativnim filmovima i didaktičkim materijalima.
"Cultural Heritage is a Bridge from Past to Future" -  https://twinspace.etwinning.net/96957/home
"Make a smart choice" -   https://twinspace.etwinning.net/74243/home
„We stand up for human rigts“  -  https://twinspace.etwinning.net/70401/home i http://www.ssmb.hr/699/etwinning-projekt-we-stand-up-4-human-rights
Projekt „We stand up for human rigts“ bio je potaknut 70-om obljetnicom obilježavanja "Opće deklaracije o ljudskim pravima" koju je 10. prosinca 1948. usvojila Opća skupština UN-a s ciljem definiranja temeljnih sloboda i ljudskih prava u formi političkog dokumenta. Kroz projekt smo istraživali povijest Opće deklaracije o ljudskim pravima, raspravljali o važnosti ljudskih prava u današnje vrijeme i značaju njihove promocije u zajednici. Na taj su način učenici mogli slobodno izražavati svoje kritičko mišljenje, kreativnost, razvijati empatiju, uvažavati različitosti, razvijati svoje jezične kompetencije te računalne vještine. Projekt je nudio mogućnost virtualnog druženja i komunikacije s učenicima iz već spomenutih zemalja. Učenici su tako postali članovi nove, eTwinning zajednice u kojoj nema razlika u vjeroispovijesti i jezičnih barijera. Projekt je dobio nacionalnu i europsku oznaku kvalitete.
Ove godine u suradnji svih članova timova projekt će biti prijavljen kao Erasmus+ KA2 projekt.
„Cultural diversity“ -  https://twinspace.etwinning.net/75595    
Ovaj projekt, kojeg su učenici odrađivali prošle školske godine sa svojim evropskim vršnjacima imao je za cilj da prodube znanje o kulturnim specifičnostima svoga kraja, istražujući podrijeklo i povijest jezika, plesove, gastronomiju, legende, spomenike, tradicionalnu glazbu i stvore digitalni portfelj koji bi bio rezultat istraživanja.Inicijativa je krenula iz Portugala i nastavila se u zemlje sudionice projekta sa ciljem stvaranja globalnog portfelja i europskog mapiranja kulturnih raznolikosti.Ponosni smo jer smo u ovom projektu mnogo naučili o našoj kulturnoj i prirodnoj baštini i usavršili smo svoje IKT digitalne vještine, a pritom stekli brojne prijatelje iz različitih europskih zemalja.
"Our daily bread" -  https://twinspace.etwinning.net/620
Naslov projekta „Kruh naš svagdanji“ asocira na prehranu.  Prehrambene navike mladih u usporedbi s prehranom prošlih generacija jako su se promijenile. Projekt je tražio informacije kako su industrijska revolucija i urbanizacija promijenili svakodnevne navike ljudi. Novi poslovi i zanimanja zamijenili su poljoprivredu i stočarstvo. Ljudi od proizvođača postali su potrošači i kupuju gotovu hranu sa mnogo aditiva. Napuštanje zemlje dovodi do dezertifikacije i zamjene tradicionalne prehrane nezdravom hranom. Naročita opasnost mladima prijeti od pretilosti, dijabetesa i bolesti srca.Projektom se mladima željela osvjestiti opasnost koja im prijeti od nezdrave ishrane, kao i vratiti ih korijenima, tradiciji i izvornoj prehrani istražujući povijesne činjenice. Projekt je dobio nacionalnu i europsku oznaku kvalitete.
„Languages of the Heart“ -  https://twinspace.etwinning.net/629
Ovaj projekt imao je za cilj senzibilizirati učenike prema jezičkoj i kulturnoj raznolikosti i osvijestiti sve sudionike da smo ujedinjeni u svojoj različitosti uprkos različitim jezicima kojima govorimo. Ovim projektom dobili smo također priliku upoznati nove jezike, kulture i povijesti,te jačati kulturno zajedničko nasljeđe.Projekt je pridonio novim pristupima učenju komunikacijom s projektnim partnerima. Projekt je dobio nacionalnu i europsku oznaku kvalitete.
“Our heritage ... belongs to everyone!“ -  https://twinspace.etwinning.net/64606
1992. godine UNESCO je proširio kategorije svjetske kulturne i prirodne baštine i osmislio "Kulturni krajobraz". Grad Sintra u Portugalu je prozvan prvim kulturnim krajobrazom u Europi,1995. godine. Ovaj projekt je imao za cilj produbljivanje učeničkih znanja o svojoj kulturnoj baštini. Istraživanjem različitih resursa, kako nacionalnih tako i stranih, svim je sudionicima projekta bio zadadatak zajedno stvorili globalni portfelj i europsko mapiranje pregledane baštine.
„Language Heights“ - https://twinspace.etwinning.net/43017/home
Ovaj projekt je težio svojim aktivnostima pružiti mladim ljudima profesionalan i dobro informiran pogled na međunarodne mogućnosti koje postoje u kreativnom sektoru u Europi. Dva najvažnija prioriteta danas su zapošljivost mladih ljudi i njihov jezični razvoj.Glavna tema projekta bile su profesionalne mogućnosti koje postoje za mlade ljude u sektoru kreativne industrije koji uključuje umjetnost, dizajn i jezike.
„Traveling through flavours“ - https://twinspace.etwinning.net/22680/home
Gavni cilj ovog projekta je povezivanje ljudi putem okusa promicanjem prehrambenih navika i načina kuhanja te pokušajem i stvaranjem novih okusa.U prvoj fazi projekta sudionici su otkrivali omiljenu hranu svojih partnera i naučili kako se kuhaju neki njihovi specijaliteti. Zadatak je bio i stvoriti višejezični rječnik (audio) s izvornim fotografijama hrane i audio datotekom izgovora riječi na različitim jezicima.U drugoj fazi projekta učenici su zajednički istraživali nacionalne / lokalne recepte, kreirali video / prezentaciju recepata i podijeliti ih sa svojim partnerima kako bi stvorili višejezičnu i multikulturnu e-knjigu recepata. Komunikacijom i suradnjom sa svojim partnerima nastavnici i učenici razvijali su znanje stranih jezika i digitalne kompetencije, kao i razumijevanje kulturne raznolikosti.
„A study of Invasive Aquatic Species in our area“ - https://twinspace.etwinning.net/7306/home
U projektu je bio cilj istaknuti utjecaj invazivnih vodenih vrsta na naše lokalno područje i razviti model koji će nam pomoći da predvidimo njihovo širenje i utjecaj na autohtone vrste.Projekt je vođen u suradnji sa irskom školom.
„Exotic species in our countries“ -  http://new-twinspace.etwinning.net/web/p102191/welcome
U ovom su projektu učenici odabirali pojedine introducirane vrste u svojoj zemlji/regiji i pripremali te informacije za identifikaciju i karakterizaciju (na nacionalnom jeziku i engleskom jeziku) za svaku od tih vrsta.Općepoznato je da su te vrste opasne po autohtone vrste u pojedinim zemljama i da mogu ugroziti njihov opstanak svojom invazivnošću.Na taj su način učenici spojili gradivo biologije i stanog jezika i usavršili svoje digitalne vještine.
„Slavimo s eTwinningom“ - https://twinspace.etwinning.net/8035/home
Projektne aktivnosti škola u RH povodom 10-te obljetnice eTwinning-a u Hrvatskoj

"European journalists" (2013./2014.)
Učenici pišu vijesti na engleskome jeziku o događanjima u njihovoj zemlji i šire o raznim temama, a posebno o kulturi i običajima susjednih europskih zemalja.
"How to deal with exam stress" (2012.)
Cilj ovog projekta je otkriti kako se učenici nose sa stresom s kojim se suočavaju prilikom pismene provjere znanja, kako bi se sukladno tome učenike moglo savjetovati i pružiti im podršku. Učenici će izraditi blog i brošuru o  navedenoj temi.
"Let's celebrate Easter together" (2013.)
Učenici uče o kulturi proslave Uskrsa kako u svojoj zemlji, tako i u ostalim zemljama diljem Europe.
"Talk with the flow" (2013.)
Cilj ovog projekta je upoznavanje različitih kultura i tradicija, pri čemu će učenici imati prilike razvijati vještine slušanja i govorenja. Učenici se predstavljaju, predstavljaju svoju školu, govore o proslavama različitih blagdana, o svome mjestu i putovanjima. Između ostalog, debatirat će o temi nošenja školskih uniformi.
"Touch me" (2013./2014.)
Glavni cilj većine europskih projekata je širenje vidika koristeći razne multimedijske alate. Po završetku projekta sve ostaje na online komunikaciji. Stoga bi ovaj projekt trebao unijeti dozu osjećaja i osobnosti na način da će učenici izrađivati kreativne predmete od reciklirajućih materijala, te će iste slati svojim partnerima uz popratno pismo/razglednicu koje će ručno napisati i oslikati.
"Using comic characters: Getting to know each other" (2013./2014.)
Učenici će izraditi strip i/ili časopis, te će na taj način upoznati različite zemlje i kulture, te međusobno surađivati.
"YES-Young Europeans Speak" (2012./2013.)
Učenici različitih zemalja razgovaraju o sebi, školi, gradu, hobijima, te oćenito o njihovim životima, pritom razvijajući govorne vještine.
"Youth against corruption" (2014./2015.)
Tema ovog projekta je podizanje svijesti o korupciji, te poticanje uključenosti mladih u borbu protiv korupcije u različitim europskim zemljama. Učenici će se upoznati s pojmom, opsegom i slučajevima korupcije u vlastitoj zemlji kao i u zemljama partnera. Projekt podrazumijeva i aktivno korištenje IKT-a.
"Slavimo s eTwinningom" (2015.)
Projekt je osmišljen s ciljem obilježavanja 10.rođendana eTwinninga u Hrvatskoj.
"National Fairy Tales" (2017.)
Učenici prepričavaju nacionalne bajke na engleskome jeziku, a zatim iste šalju svojim partnerima koji potom iste čitaju i izrađuju ilustracije o pročitanome.
"Following the Clues" (2018./2019.)
U fokusu ovog projekta su misteriji i detektivske priče. Učenici će upoznati razne književne žanrove, poznate engleske i američke književne likove i razmjenjivali informacije s partnerima projekta. Zadatak je napisati priču u digitalnom obliku, te osmisliti aktivnosti  temeljene na igrama kao što su kvizovi, potraga za blagom, zagonetke i escape rooms.

Ostali međunarodni projekti SŠMB-a:
Projekt Do the Right(s) Thing! - ssmb.hr
Škola demokracije 2013. - ssmb.hr
ERASMUS+ A Better life - ssmb.hr
ERASMUS+ GLAD - ssmb.hr
Školski preventivni program - ssmb.hr
Naš put u kreiranju kvalitetne škole - ssmb.hr
Projekt e-Škole - e-skole.hr

(Tekst: Martina Lukež)