naslovna > Kurikulum > Natjecanja, susreti i smotre 2020.

Natjecanja, susreti i smotre 2019.-2020.-2021.

Šk.g. 2020.-2021.


9.9.2020. Radijska emisija „Cagodar“ među pozvanim emisijama na državnu razinu smotre Lidrano Dvoje naših učenika, Danijela Daić i Bruno Falco, pod mentorstvom Majde Milevoj Klapčić, pozvani su na državnu razinu Smotre literarnog, dramsko-scenskog i novinarskog stvaralaštva LiDraNo 2020. sa radijskom emisijom u kojoj su istaknuli važnost očuvanja i uporabe labinjonskog dijalekta.
Učenici su kroz formu intervjua te javne ankete prikazali stvarno stanje korištenja Labinjonske cakavice u svakodnevnom životu.
Obzirom na epidemiju uzrokovanu COVID-om 19, državna razina Smotre LiDraNo 2020. ove se godine neće održati u Šibeniku, već u online okruženju.
Više OVDJE!

Rezultati natjecanja ŠŠD-a "Duga" Srednje škole Mate Blažine u šk. g. 2019.-2020. OVDJE!


17.07.2020. Učenici SŠMB-a sudjelovali na foto natječaju "Malo pridonosim, puno dobivam" Učenik 1.razreda gimnazije Mihael Petrović i učenica  3. razreda gimnazije Lucija Miletić s mentoricom Oliverom Tadić pridružili su se foto natječaju u sklopu projekta "Malo pridonosim, puno dobivam" za što su dobili priznanja.
Srednja škola Delnice u suradnji s Narodnom knjižnicom i čitaonicom Delnice, uz projekt Malo pridonosim, puno dobivam, je raspisala foto natječaj na teme:
-    Zagađivanje okoliša
-    Čisti zrak
-    Kako pokrenuti pozitivne promjene u zaštiti okoliša
U natječaju su sudjelovali učenici srednjih škola RH.
Učenik Mihael Petrović se natjecao na temu – Zagađivanje okoliša s fotografijom „Dimni signal“, a učenica Lucija Miletić na temu – Čisti zrak s fotografijom „List u letu“. Radovi su autorski te prethodno nisu bili nagrađivani.
(Tekst i foto: Olivera Tadić)


17.7.2020. Mati Gripariću priznanje za istraživački rad iz prirodoslovlja Ove godine je gimnazijalac SŠMB-a Mate Griparić s temom „Spora šibica“ pod mentorstvom profesorice kemije Olivere Tadić dobio priznanje za istraživački rad u eksperimentalnom rješavanju znanstvenih problema. Učenici sami odabiru jedan od 17 zadanih problema,  zadatak je bio pripremiti konope kojim plamena fronta propagira stalnom i malom brzinom te istražiti njihovu brzinu gorenja i ostala svojstva.
Državni turnir mladih prirodoslovaca je pojedinačno natjecanje za učenike od 12 do 16 godina. Učenici se natječu u eksperimentalnom i teorijskom znanju iz područja različitih prirodnih znanosti: biologije, kemije, fizike, matematike i informatike.
Na Turniru učenici pokazuju sposobnost rješavanja složenih problema te prezentacije rješenja kroz raspravu. Problemi su otvoreni, povezani s pojavama iz svakodnevnog okruženja, često bez poznatog konačnog rješenja. Cjeloviti pristup rješavanju problema uključuje osmišljavanje i izvođenje pokusa, teorijsko modeliranje te usporedbu rezultata teorijskog modela i izvedenog pokusa. Zadatke svake godine definira odbor Međunarodnog turnira mladih prirodoslovaca (engl. International Young Naturalists’ Tournament, IYNT) a  učenici na temelju svojeg rješenja pišu seminarski rad.  
(Tekst i foto: Olivera Tadić)


13.7.2020. Učenici SŠMB-a sudjelovali u prvom  otvorenom online natjecanju iz fizike i matematike u Hrvatskoj Kada je sredinom ožujka online nastava zamijenila nastavu u školama, donesena je odluka o prekidu natjecanja i smotri na svim razinama. I dok su školska natjecanja u znanju održana tijekom siječnja, većina županijskih natjecanja, a kasnije i državnih je otkazana odnosno odgođena.  Naknadno je Agencija za odgoj i obrazovanje donijela odluku da se natjecanja i smotre koja nisu održana provedu od rujna do prosinca 2020. godine.
U svibnju je skupina od desetak studenata fizike i matematike, bivših natjecatelja i mentora organizirala prvo online natjecanje iz fizike i matematike u Hrvatskoj. Riječ je o ekipnom natjecanju za učenike srednjih škola koje je trajalo pet dana, od 12. do 17. svibnja 2020. U tom su razdoblju tročlane ekipe rješavale 10 problemskih i istraživačkih  zadataka (5 iz fizike i 5 iz matematike).  Iz svakog predmeta se moglo osvojiti maksimalno po 100 bodova, dakle ukupno 200 bodova.  Problemi su bili  zahtjevni i kompleksni, o čemu govori i podatak da je više od 50% bodova (81,5%) postigla samo jedna pobjednička ekipa iz XV Gimnazije Zagreb.
Ukupno se fazi prijava prijavilo 108 ekipa iz srednjih škola diljem Hrvatske, a samom natjecanju je pristupilo 58 ekipa. Iz naše škole svoja su rješenja poslale dvije ekipe.
Ekipu koja se nazvala „Munjeni z numeri“ činili su: Petar Dundara (3.e razred),  Dobrić Matteo (3.f) i Lana Klobas (4.f). Ukupno su osvojili 26.70 bodova što je bilo dovoljno za 28. mjesto.
Ekipu „SŠMB“ činili su učenici prvog razreda opće gimnazije (1.f):  David Vorano, Karlo Strel i Matija Pajcur. Oni su zauzeli 40. mjesto s 12.85 bodova.  Natjecanje nije bilo organizirano po razredima (kao što je slučaj s regularnim natjecanjima) već su svi učenici  tj. sve ekipe rješavali iste zadatke, tako da je najteže bilo učenicima prvih razreda jer je za njih u većini zadataka bilo riječ o materiji s kojom se prvi puta susreću.
Učenici su zadovoljni sudjelovanjem u natjecanju i najavili su da bi se rado uključili i slijedeće godine. Organizatori su najavili nastavak natjecanja i u novoj školskoj godini.
Detaljnije o natjecanju, zadacima i rezultatima na službenim stranicama natjecanja sesterokut.com
(Tekst: Roberta Germin Mileta i Nedeljko Mandić)

                                                   Vijest HRT-a o natjecanju

Poveznice:
Studenti organizirali natjecanje za više od 300 srednjoškolaca - HRT


                     Paola Vlačić, mladi pjesnički laureat Goranova proljeća 2020.
23.6.2020. Paola Vlačić iz SŠMB-a novi je pjesnički glas na ovogodišnjoj pjesničkoj manifestaciji Goranovo proljeće Goranovo proljeće najstarija je pjesnička manifestacija u našoj zemlji. Ove se godine održalo 20. lipnja. Umjesto na prvi dan proljeće kao do sada, ovogodišnja  svečana dodjela nagrada najboljim pjesnicima i pjesnikinjama, održala se na zadnji dan ovog godišnjeg doba.
Iako je međunarodni dio programa u ožujku morao biti odgođen, 57. Goranovo proljeće preselilo se u virtualnu platformu Versopolis u sklopu Festivala nade, te omogućilo veću mobilnost i vidljivost velikog broja domaćih i stranih pjesnika koji nastupaju (ove godine ukupno 43 domaća i strana pjesnika iz europskih zemalja).
Na svečanoj manifestaciji dodijeljena je nagrada Goranov vijenac pjesniku Miroslavu Mićanoviću, a nagrada Goran za mlade pjesnike Tomislavu Augustinčiću.

Madhu Marie-Louise H. iz Petrinje, mentorica Branka Komljenović i Paola Vlačić   S dobitnikom Goranova vijenca Miroslavom Mićanovićem   
Također, uručene su nagrade za najbolje literarne radove učenicima i učenicama osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Nagradu za svoje pjesničke radove u konkurenciji srednjih škola dobila je gimnazijalka Paola Vlačić, učenica Srednje škole Mate Blažine, uz mentorstvo profesorice Branke Komljenović.  Stručni odbor 57. Goranova proljeća koji je ocjenjivao pjesničke radove,  Ana Brnardić i Goran Čolakhodžić u obrazloženju  navode:   
„Paola Vlačić u svojim pjesmama pokazuje da ima osjećaj za ritam, osjećaj za promjenjiv izraz, od idilično-lirskih odlomaka, do kratkog izlomljenog stiha koji će nas podsjetiti na riječi „rap“ pjesama svojim ritmom, ali i primjetljivom dozom gorčine. U pjesmi Starac u Sivom Kaputu pjesnikinja gradi atmosferu i podcrtava svoj višestran, suosjećajan pogled na lik starog umjetnika. Ova  nas poezija uporno opominje i poziva na ostvarenje života u punini".

Starac u Sivom Kaputu

Bježi od ljudi
što bježe od riječi,
Starac u Sivom Kaputu.

Pa u prvi kafić ulazi,
obasjan duhanskim dimom,
Starac u Sivom Kaputu.

Sitan mu novac
u desnom džepu zveči,
Starcu u Sivom Kaputu.

Izgužvanu salvetu
preboji rimom,
Starac u Sivom kaputu.

Uzme da riječi crta –
medij mu pivo,
Starac u Sivom Kaputu.

Crta žene iz prošlosti,
jer ove što vidi su puka im sjena,
Starac u Sivom Kaputu.

Crta i mladiće
širokih ramena,
pripiti već Starac u Sivom Kaputu.

Drže svoje djevojke sive puti
oko pasa
smijuć se Starcu u Sivom Kaputu.

Krivio ih nije,
već se sjetno smijao s njima,
Starac u Sivom Kaputu.

 „Da vaših mi je godina“,
kaže ispod glasa
Starac u Sivom Kaputu.

Crtao još je
i popio što ima,
Starac u Sivom Kaputu.

Platio je dugove,
vezao Kaput oko pasa,
starac, sad bez Kaputa.

I za par minuta, ni salvete,
ni piva, ni dima,
ni Starca u Sivom Kaputu.  

Nagrada je i povod za razgovor s Paolom.
Na pisanje poezije gleda se kao na jednostavan čin pisanja koji znači zapis trenutka inspiracije. Kako taj proces izgleda kod tebe?
Inspiracija može doći u bilo kojem trenutku, zbog neke osobe ili osoba, događaja, stvari, vremenskih prilika ili bilo čega drugoga. Najčešće mi se dogodi blic , pa mi padne na pamet neka rečenica, odnosno stih, i to preraste u glavnu misao pjesme. Na temelju toga gradim sve ostalo.
Kad si počela pisati?
Počela sam pisati pjesme onda kad sam zapravo naučila pisati odnosno u prvom razredu osnovne škole. Krenula sam s pjesmama i sastavima koje bih dobila za domaću zadaću, pa sam vidjela da je to nešto što me veseli i čime se volim baviti. S godinama, imala sam sve manje takvih zadaća i prostora za kreativno pisanje u školi, ali ja sam  s tim nastavila u slobodno vrijeme.  Sad ponovo nailazim na izazove kreativnog  pisanja u srednjoj školi , uz potporu obitelji i profesorice hrvatskog jezika.  
Utječu li čitalačke navike na pisanje?
Itekako mi je pomoglo aktivno čitanje odmalena. Knjige su mi, između ostalog, nepresušni izvor novih znanja i informacija. Iako se u mom štivu može naći i puno pjesnika,  proza također zauzima značajno mjesto. Čitam sve što mi se čini zanimljivim ili korisnim.
Poezija se u zadnje vrijeme opet vraća u fokus, i čitatelja i javnosti. Kakvi su tvoji dojmovi nakon Goranova proljeća?
Ovo je svakako prvi moj susret s tolikim brojem ljudi  koji pišu i promišljaju  poeziju. Sudjelovala sam na okruglom stolu koji organizira prosudbeni odbor za nagrađene pjesnikinje i njihove mentore te na svečanoj dodjelu nagrada. Drukčije je kad ljudi koji se time bave govore o tvojim pjesmama.
Kakvi su stručni komentari? Što bi ti izdvojila?
Bilo je veoma zanimljivo razgovarati o svojim pjesmama jer su članovi odbora bili pristupačni i srdačni, a istovremeno vrlo profesionalni. Rekli su mi da je dobro što istražujem svoj pjesnički glas temeljem  raznih oblika pjesama, u vezanom i nevezanom stihu, u pjesmi u prozi. Dosta se govorilo o suvremenoj poezija koja od tridesetih godina 20. stoljeća promovira slobodan stih, a i ja pišem u toj formi.       
Danas se često govori o vašoj generaciji kao o generaciji Z, popularno nazivanoj fejs i IPHONE generaciji jer ne poznaju svijet bez modernih pomagala, pa su dobro informirani i upućeni u globalna zbivanja.
Ta je generacija i društveno angažirana i želi sebi i drugima pružiti i omogućiti mirno okruženje te ulagati u zdravo i promišljeno djelovanje mladih. Zbog toga bih završila ovaj kratki razgovor tvojim stihovima koji pokazuju koliku snagu nosi tvoj naraštaj: „Jeste li i vi / Opečeni prazninom / Nad visinom/ Lebdite/ I mislite o skoku/ I duševnom šoku/ Ili šokovima/ Rokovima življenja/ Učini ovo i ono/ Uvijek iznova/ Bez snova/ Samo nedostižna daljina…“
Tvoja nas poezija uistinu opominje i poziva na ostvaraj života u punini.
(Tekst i foto: Branka Komljenović)


9.6.2020. Održana nacionalna razina kviza znanja i kreativnosti  u sklopu projekta "Čitanjem do zvijezda" Nacionalna razina kviza znanja i kreativnosti u sklopu projekta ”Čitanjem do zvijezda” za srednje škole održala se u petak 5. lipnja 2020. uz suglasnost koja je dobivena od strane Ministarstva jer su sva natjecanja, kako nam je poznato, zbog pandemije korona virusa u travnju otkazana ili odgođena od strane Agencije za odgoj i obrazovanje.
Učenici su kvizu znanja "Čitanjem do zvijezda" pristupali putem poveznice i upisom šifre i zaporke dodijeljene svakoj školi. Kvizu znanja i kreativnosti pristupila su 133 učenika, poštujući, naravno, epidemiološki okvir. Ovogodišnja tema kviza znanja i kreativnosti bila je SF literatura za mlade, a za ovu razinu čitale su se tri knjige: Douglas Adams ”Vodič kroz galaksiju za autostopere”, R. Bradburry ”Farenheit” te A. Huxley ”Vrli novi svijet”.
Jona Ljuna, učenica 4.o razreda Srednje škole Mate Blažine Labin uspješno je predstavila Školu na nacionalnoj razini kviza znanja i kreativnosti sa 69% točnih odgovora pod mentorstvom nastavnice Martine Lukež.
Poredak i rezultati postignuti u kvizu znanja i kreativnosti na nacionalnoj razini dostupni su OVDJE!
(Tekst i foto: Martina Lukež, mag. edu.)


10.3.2020. Matematičari SŠMB-a briljirali na županijskom natjecanju Županijsko natjecanje iz matematike održano je u Gimnaziji i strukovnoj školi  Jurja Dobrile  Pazin 4. ožujka  2020. Našu školu predstavljalo 7 učenika u varijanti B (za učenike opće, jezične i klasične gimnazije).
U kategoriji 1. razreda  učenik David Vorano (mentor Đani Žufić) osvojio je 2. mjesto, a Petar Vorano (mentor Đani Žufić ) 5. mjesto.
U kategoriji 3. razreda  učenik Petar Dundara (mentorica Roberta Germin Mileta) osvojio je 2. mjesto.
U kategoriji 4. razreda učenik Martin Šverko (mentorica Roberta Germin Mileta) osvojio je 1. mjesto, učenica Maria Carmen Belušić Gonzales (mentorica Roberta Germin Mileta) 2. mjesto, učenica Lana Klobas (mentorica Ticijana Šumberac) 4. mjesto i Antonia Turković (mentorica Roberta Germin Mileta) 5. mjesto.
Čestitamo učenicima na postignutim izvrsnim rezultatima te očekujemo pozive na Državno natjecanje.
(Tekst i foto: Đani Žufić)


                     Mateo Dobrić i Laura Kokot                                               Martin Šverko i Eler Diminić
18.2.2020. Učenici SŠMB-a ponovno na vrhu Županijskog natjecanja iz informatike Županijsko natjecanje srednjih škola iz informatike održalo se u petak 14. veljače, a domaćin je bila  Gimnazija Pula.
Mateo Dobrić, učenik 3. razreda opće gimnazije sudjelovao je u kategoriji Osnove informatike (Srednje - Gimnazije) te je osvojio 1. mjesto pod vodstvom mentorice Laure Kokot, dok je učenik Aleksandar Parenta, učenik 4. razreda opće gimnazije, osvojio 5. mjesto, isto tako pod vodstvom mentorice Laure Kokot.
Martin Šverko, učenik 4. razreda elektrotehničkog usmjerenja osvojio je 1. mjesto u kategoriji Osnove informatike (Srednje - Strukovne škole), a Petar Dundara, učenik 4. razreda istog usmjerenja osvojio je 2. mjesto u istoj kategoriji, oboje pod vodstvom mentora Elera Diminića.
Našu školu predstavljao je još i David Mišon, učenik 2. razreda elektrotehničkog usmjerenja, koji je u ukupnom poretku kategorije Osnove informatike (Srednje - Strukovne škole) osvojio 7. mjesto, mentor Eler Diminić.
Treba spomenuti da je učenik Mateo Dobrić  svojim rezultatom ostvario 18. mjesto od 153 natjecatelja na razini Hrvatske u svojoj kategoriji za srednje škole – opće gimnazije, a Martin Šverko 24. mjesto od 230 natjecatelja na razini Hrvatske za srednje škole – strukovne škole te Petar Dundara 25. mjesto u istoj kategoriji kao i Martin Šverko.
Eler Diminić i Petar Dundara
Ovim su rezultatima naši učenici potvrdili i nastavili kontinuitet izvrsnih rezultata koje smo kao škola postizali u proteklih četiri godina.
(Tekst: Laura Kokot i Eler Diminić; Foto: Čedomir Ružić)


6.2.2020. Dvije labinske gimnazijalke među 10% najuspješnijih na međunarodnom natjecanju „Best in English“ Učenici Srednje škole Mate Blažine Labin sudjelovali su treću godinu za redom na online međunarodnom natjecanju Best in English.
Od četrnaestero učenika naše škole, najveći broj bodova ostvarila je Lea Budaković, učenica 4. razreda (mentorica: Karla Golja Milevoj, prof.). Slijedi Tara Radović, učenica 3. razreda (mentorica: Stenni Milevoj Šuran, prof.), s jednim bodom manje. Zavidnim rezultatom obje su učenice ušle u 10% najboljih od ukupno 16.462 učenika srednjih škola iz 25 zemalja i 624 srednjih škola.

                     Lea Budaković, mentorica Karla Golja Milevoj, Tara Radović
Natjecanje se provodi na engleskom jeziku (razina B1-B2), a sudjelovati mogu učenici od 15-19 godina starosti. Test je sastavljen pod pokroviteljstvom Ministarstva za obrazovanje Republike Češke, a sastoji se od gramatike, slušanja s razumijevanjem, te čitanja s razumijevanjem.
Mentorice učenicima koji su sudjelovali na natjecanju bile su nastavnice engleskog jezika, prof. Tatjana Buršić, Karla Golja Milevoj, Stenni Milevoj Šuran i Doris Mesaroš.
(Tekst i foto: Karla Golja Milevoj; Foto: Čedomir Ružić)


16.12.2019. Petar Dundara sudjelovao na Državnom  turniru mladih fizičara U nedjelju 15. prosinca 2019. na zagrebačkom Prirodoslovno matematičkom fakultetu, održan je Državni turnir mladih fizičara. Hrvatski turnir mladih fizičara je pojedinačno natjecanje učenika srednjih škola koje se organizira po prilagođenim pravilima Međunarodnog turnira mladih fizičara. Učenici pokazuju sposobnost kako rješavanja složenih znanstvenih problema, tako i prezentacije rješenja kroz znanstvenu raspravu.
Natjecanje je istraživačkog i eksperimentalnog tipa te je bazirano na projektnom rješavanju 17 problema zadanih godinu dana unaprijed. Problemi su otvoreni, povezani s pojavama iz svakodnevnog okruženja, često bez poznatog konačnog rješenja.  
Problemi za međunarodni turnir 2020. godine su objavljeni sredinom srpnja, te su potom prevedeni i na hrvatski jezik.  Svaki učenik koji se prijavio za sudjelovanje odabrao je  jedan istraživački problem.  Do kraja studenog trebalo je poslati napisani istraživački rad.
Nakon pregleda pristiglih radova državno povjerenstvo je 10. prosinca 2019. godine pozvalo devet najboljih radova na državni turnir. Među devet odabranih radova bio je i istraživački rad Petra Dundare.
Petar Dundara, učenik trećeg razreda elektrotehnike, odabrao je problem „Saksonska zdjela: Zdjela sa rupom u dnu tone u vodi. Saksonci su koristili takvu napravu za mjerenje vremena. Istražite parametre koji utječu na vrijeme tonjenja.“
Mentor učeniku bio je profesor fizike Nedeljko Mandić, a u teorijskom modeliranju problema znatno je pomogao i profesor strojarstva David Juvan.  U sastavljanju  eksperimentalnog postava pomogli su i školski majstori Edi Milleti i Dino Belušić.  U izvođenju eksperimenata pomagao je i Martin Šverko, učenik 4.e razreda.
Na turniru je svaki učenik (izvjestitelj)  imao 12 minuta vremena da, uz prezentaciju objasni i opiše svoje istraživanje. Potom je, drugi učenik (osporavatelj) imao tri minute vremena da ospori teze izvjestitelja. Nakon toga je uslijedila rasprava između izvjestitelja i osporavatelja (5 minuta) te rasprava između žirija (profesori s PMF-a i FER-a)  i izvjestitelja (5 minuta).
Nakon svih devet „znanstvenih borbi“ uslijedilo je bodovanje. Zbrojeni  su bodovi napisanog istraživačkog rada, bodovi s pisanog ispita znanja iz fizike, vještine prezentiranja i osporavanja tuđeg rada.  Koliko je natjecanje bilo zahtjevno i  izjednačeno govori podatak da je prvih pet natjecatelja (koji će predstavljati Hrvatsku na međunarodnom turniru u Rumunjskoj u srpnju 2020.), osvojilo od 67,68 do 54,89 bodova (od mogućih 100). Petar Dundara je osvojio 7. mjesto s 50,29 bodova.
Hrvatski turnir mladih fizičara organizira Istraživački centar mladih od 2019. godine. Prije toga je natjecanje organiziralo Hrvatsko fizikalno društvo. Sudjelovanje na turniru je vrsta holističkog učenja baziranog na samostalnom istraživanju i radu. Učenici stječu iskustvo znanstvenog istraživanja, što je pogotovo vrijedno onima koji razmatraju znanstvenu ili inženjersku karijeru. Osim toga, potiče se razvijanje samopouzdanja i komunikacijskih vještina.
(Tekst i foto: Nedeljko Mandić)


10.12.2019. Labinski srednjoškolac Martin Šverko osvojio 1. mjesto na online natjecanju Dabar  Natjecanje Dabar - međunarodno online natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja se ove godine održalo u Hrvatskoj u tjednu od 11.11. do 15.11. Na razini Hrvatske u kategoriji GigaDabar sudjelovalo je 3116 srednjoškolaca. Srednja škola Mate Blažine Labin sudjelovala je ove godine po treći put, a natjecanje je u našoj školi provedeno 11.11. Sveukupno je sudjelovalo 14 učenika različitih razreda i usmjerenja. Martin Šverko, učenik 4. razreda elektrotehničkog usmjerenja osvojio je 1. mjesto riješivši test s maksimalnim brojem bodova (12/12), a bitno je napomenuti da je čak još pet učenika ušlo u 10% najboljih rezultata na razini države. To su redom Mateo Dobrić (3.f), Petar Dundara (3.e), Ema Načinović (4.e) i Aleksandar Parenta (4.f) koji dijele 6. mjesto te Natali Lazarić (3.o) koja je osvojila 10. mjesto. Više... http://www.ssmb.hr/710/labinski-srednjoskolac-martin-sverko-osvojio-1-mjesto-na-online-natjecanju-dabar
(Tekst i foto:  Laura Kokot)


5.12.2019. Učenici SŠMB-a obranili naslov prvaka na svjetskom natjecanju „Unite the Nations“ Učenici Srednje škole Mate Blažine su 29. studenog sudjelovali u 24-satnom međunarodnom istraživačkom natjecanju „Unite the Nations“ i ponovili izvanredan uspjeh od prošle školske godine osvojivši 1. mjesto u konkurenciji od 25 škola iz 10 zemalja svijeta. „Unite the Nations“ je jedna od interaktivnih aktivnosti Time project-a čiji je cilj bolje upoznavanje vlastite zemlje, učenje i upoznavanje drugih zemalja i različitih kultura s naglaskom na timski rad. Pripremu, organizaciju te samu provedbu natjecanja vodili su nastavnici Laura Kokot, Karla Golja Milevoj, Ana Paliska i Nedeljko Mandić. Više... http://www.ssmb.hr/709/ucenici-ssmb-a-obranili-naslov-prvaka-na-svjetskom-natjecanju-unite-the-nations
(Tekst i foto Laura Kokot, Karla Golja Milevoj, video uradak Mihael Petrović, učenik)


15.10.2019. Labinske gimnazijalke na Devetom istarskom zavičajnom kvizu "Krasna zemljo-Meraviglioso paese" I ove godine učenici Srednje škole Mate Blažina iz Labina sudjelovale su na istarskom zavičajnom kvizu "Krasna zemljo" koji se održao u OŠ Vodnjan u Vodnjanu 11. listopada 2019. Osnovni cilj projekta Istarske županije pod nazivom "Institucionalizacija zavičajne nastave" je formiranje institucionalnog oblika očuvanja istarskog zavičajnog identiteta odnosno uvođenje zavičajne nastave i tradicijske kulture u predškolske ustanove te osnovne i srednje škole na području Istarske županije te očuvanje regionalnog bogatstva i regionalne posebnosti Istre. Kviz je jedan od načina poučavanja zavičajne nastave. Svake godine održava se u drugom gradu Istarske županije. Ove godine kviz se sastojao od pitanja koja su učenici rješavali online preko Loomena te terenskog dijela. Sudjelovalo je 17 osnovnih te 14 srednjih škola, a našu školu predstavljali su učenice 4. f razreda Romina Licul i Antonia Jurasić s mentoricom profesoricom povijesti Dijanom Muškardin (na slici s pročelnicom Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije Patriciom Percan).
(Dijana Muškardin)
Poveznica:
U Vodnjanu održan 9. Istarski zavičajni kviz 'Krasna zemljo' - ipress.rtl.hr