naslovna > Stručno-pedagoška služba > Učenici > Vijeće učenika 2019.

Vijeće učenika - Gradsko vijeće mladih

Vijeće učenika do 2019. OVDJE!

Šk.g. 2020.-2021.

18.9.2020. Prijedlog Školskog i strukovnog kurikuluma za šk.g. 2020.-2021. (za raspravu) - OVDJE!
                    Etički kodeks Srednje škole Mate Blažine (za raspravu) OVDJE!

Šk.g. 2019.-2020.


5.3.2020. Labinski srednjoškolci u AKCIJA ZA 5" 20.02.2020. učenici SŠMB Labin okupili su se u gradskoj općini povodom projekta “Akcija za 5”. Projekt je u organizaciji Istarske kulturne agencije (IKA), Grada Labina, Labin Art Expressa te Udruge Delte iz Rijeke čije su djelatnice, Maja Ursić Staraj i Ema Žufić. vodile radionice. Učenici su bili podijeljeni u 6 grupa na čijem su čelu mentori.
Članovi prve grupe bili su David Vorano, Dino Tomić, Aurora Smilović, Karla Maglica, Aida Suljić, Roko Pastorčić, Nina Negovanović, Lucija Miletić, Noa Bertović čiji je mentor Martina Lukež.
Drugu grupu činili su Petar Vorano, Mia Kovačević, Andi Mladenov, Loris Šumberac, Sarah Vlačić, Noemi Lanca, Melisa Mehmedović, Lucia Demarin, Marta Vlačić, Martin Šverko s mentorom Ana Paliska.
Treću grupu pod mentorstvom Gabriele Dundare činili su Karlo Strel, Gea Zupičić, Belmin Maslić, Marco Tenčić, Erika Mikuljan, Erik Franković, Chiara Golja, Tara Verbanac, Moreno Škopac te Anai Pucić.
Četvrtu grupu činili su: Mihael Petrović, Jakov Čekada, Elma Hasikić,Tulio Kocijel, Velentina Vidak, Marta Mršulja, Lejla Šehić, Petra Santro te Marko Ružić sa mentoricom Oliverom Tadić.
Laura Kokot vodi grupu čiji su članovi: Goran Šime Stipanov, Niko Franković, Ema Smajlović , Silvija Gobo, Zoja Bošković Gobo, Leonardo Bilbija , Paola Franković, Elin Miletić te Aleksandar Parenta.
Članovi šeste grupe, a ujedno i posljednje su Anthony Fonović, Ervin Suljić, Anastasija Malić, Valentina Kutnjak , Marin Stepčić, Nikolina Pastorčić, Matea Turković i Petar Dundara sa mentorom Mladenom Bajramovićem.
I sedma grupa, koja se nije natjecala, ali je imala veliku ulogu jest novinarska grupa. Novinarski grupu vodila je Majda Milevoj Klapčić. Učenici su cijeli dan morali izvještavati što se događa na općini i prikupljati audio i video materijale. Na kraju dana, iako bez ikakve nagrade, novinarska grupa otišla je sa jednom nagradom koju nitko ne može uručiti već je samo steći., znanjem kako raditi u timu te kako podijeliti poslove kako bi nam bilo što lakše a posao obavili što bolje.

Ciljevi projekta su mnogobrojni, no dva najvažnija su:
1.    pretvorba DKC-a Lamparna u društveno-kulturni centar za sve građene Labinštine i Istre temeljen na sudioničkom upravljanju i programiranju, čime će unaprijediti pristup lokalne zajednice kulturnim i umjetničkim sadržajem
2.    iskustvo koje će steći sudionici
Svaka grupa osmisliti će jedan projekt, a krajem dana izglasati će se i najbolji projekt za čije će se financiranje izdvojiti 5000 kuna javnog novca. Prilikom i ovog projekta nastala je novinarska grupa “Labinjonski đornalin” koja je tokom dana izvještavala o razvoju procesa.
„Labinjonski đornalin“ je naziv za portal na kojemu se objavljuju školske novosti uz naše enovine Point i radioemisije „Give me a break“. Iako je zasada „đornalin“ digitalan u budućnosti bismo htjeli realizirati i tiskano izdanje samog „đornalina“ kako učenici ne bi zaboravili koji je osjećaj čitati novine na papiru s obzirom da se danas novosti čitaju samo na mobilnim uređajima. Dok se sama želja ne ostvari „Labinjonski đornalin“ može pratiti na Facebooku i Instagramu, a bilo kakve prijedloge za intervju, članak ili vijest možete nam poslati na labinjonski.dornalin.ssmb@gmail.com.

II. DIO
Nakon što su grupe predale svoje projektne prijedloge u 13:30 održan je ručak za učenike u restoranu “Kvarner” a za mentore i voditeljice u pizzeriji “Napoli”. Poslije ručka i pauze učenici i mentori vratili su se u prostorije kancelarije gdje su stvarali svoje prijedloge za projekt i pripreme za raspravu. Ugodno iznenađenje priredila nam je šesta grupa pod vodstvom Mladena Bajramovića te svoje predloške priložila već u neočekivanih 13:00 sati. Svaka grupa je predstavila svoj projekt: projekt prve grupe zove se “Dar medijske pismenosti” koje se temelji na radionicama i predavanjima u školi čija je tema prepoznavanje lažnih vijesti, kritičko razmišljanje. Druga grupa nas je upoznala s projektom pod imenom “Zajedno protiv internetskog nasilja” u kojem predstavljaju radionice i projekte čiji je cilj upoznavanje ljudi s internetskim nasiljem koje je danas u strelovitom razvitku.”Mediamanija” je naziv projekta treće grupe, koji bi provodio tri dana edukacije. Svi smo dobro upoznati s činjenicom da starije osobe nisu u toku s naglim razvitkom tehnologije o kojoj nas obavještava četvrta grupa čiji projekt “Moderni i sa 65+” savjetuje edukaciju ljudi treće životne dobi. Nažalost svakog dana bombardirani smo sa lažnim vijestima odnosno poznatijima pod imenom “fake news” a rješenje ima 5 grupa koja je osmislila “escape room” u medijskoj pismenosti o čemu govore u projektu “Fake room”. Sve osvrte o događajima iz 5 lokalnih uprava iz prošlog mjeseca trebale bi se pisati u kolumnu po ideji sudionika šeste grupe čiji se projekt zove “Komuna za 5”. A novinarska grupa “Labinjonski đornalin” želi uspjeh svim spomenutim grupama.
Na samome kraju dvije grupe su imale isti broj glasova, stoga smo morali provesti još jedno glasanje. U prethodnim akcijama koje su se odvile u Rijeci nikada se to nije dogodilo. Stoga, možemo biti ponosni na naše učenike te sa sigurnošću reći da su zaista inovativni i kreativni.
Projekt koji je odabran za sufinanciranje je projekt Grupe 1 “Dar medijske pismenosti”. Kao najinovativniji projekt izabran je projekt Grupe 5 “Fake room”, a za grupu koja je najbolje raspravljala i iznosila prijedloge izabrana je Grupa 3. Zahvaljujemo se svim učenicima na sudjelovanju i organizatorima, u nadi da će druge godine naše prijedloge prihvatiti i dobru aktivnost napraviti još boljom.
Više o realizaciji projekta “Dar medijske pismenosti” izvještavat ćemo u školskim e-novinama Point, na našem Labinjonskom đornalinu (Instagram i Facebook) i u radioemisiji “Give me a break”.
(Bruno Falco, učenik; Foto: 5portal)
Poveznice:
U Labinu održana Akcija za 5! - 5portal

4.10.2019. Školski i strukovni kurikulum - pdf

26.9.2019. Poziv za sastanak Vijeća učenika koje će se održati 2.10.2019. u učionici 51 (kraj knjižnice) u 13.15 sati
Dnevni red:
1) Konstituiranje Vijeća učenika 2019.-2020.
2) Izvještaj Školskog sportskog društva "Duga"
3) Izbor/potvrda članova predsjedništva i imenovanje učenika u Privremeni odbor Školske zadruge Matina
4) Izbor članova za Gradsko vijeće mladih Grada Labina 2019.-2020.
5) Predstavtjanje Školskog kurikula 2019.-2020.
6) Razno
Preuzimanje:
Zapisnik - pdf

Šk.g. 2018.-2019.

Dnevni boravak za učenike
6.5.2019. Poziv na zajedničku sjednicu Vijeća roditelja i Vijeća učenika Srednje škole Mate Blažine Labin koja će se održati u srijedu 8. svibnja 2019. u 18.00 sati u Dnevnom boravku za učenike sa sljedećim dnevnim redom:
1. Usvajanje zapisnika s prošle sjednice
2. Stanje sigurnosti, preventivni programi i zaštita prava učenika  (analiza)
3. Istraživanje rizičnih ponašanja učenika – prikaz rezultata učenika Srednje škole Mate Blažine (prikaz rezultata OVDJE! i radionica OVDJE!)
4. Razno
Predsjednik Vijeća roditelja: Nataša Martinčić Križanac, v.r.
Predsjednik Vijeća učenika: Elena Miletić, v.r.
Preuzimanje:
Poziv - pdf
Poveznice:
Vijeće roditelja - ssmb.hr
Samovrednovanje i plan unapređenja rada - ssmb.hr


28.2.2019. Srednja škola Mate Blažine obilježila "Dan ružičastih majica" Dan ružičastih majica program je prevencije vršnjačkog nasilja koji se obilježava posljednje srijede u veljači.  Sve je počelo 2007. kada je jedan dječak u školu došao u ružičastoj majici i zbog toga bio izložen vršnjačkom nasilju. Ružičastu majicu nosio je u znak potpore svojoj majci koja je oboljela od raka dojke. Sutradan njegovi školske kolege došli su u školu u ružičastim majicama i iskazali potporu zlostavljanom dječaku.  
Na razini RH  program provodi "Centar za edukaciju i prevenciju nasilja" (CEPN) koji svake godine provodi i natječaj odabira službene majice.
U sklopu svog Preventivnog programa Koracima prijateljstva do prevencije vršnjačkog nasilja Srednja škola Mate Blažine pridružila se obilježavanju međunarodnog #Dana ružičastih majica#.
Predstavnici Vijeća učenika (voditeljica: Ana Paliska) u suradnji sa stručnim suradnicama (Mirjana Dobrić i Irena Crvak) predstavili su učenicima prvih razreda aplikaciju "Zaustavimo nasilje u školama!".  Aplikacija je nastala 2014. u sklopu europskog projekta "Thin Line" koji su provodili Grad Labin, Srednja škola Mate Blažine i Grad Sandnes (Norveška) OVDJE!.
Predstavljena je i radijska emisija "Neka ne ostane šutnja" (Ana Brenčić, Sanela Isanović, Konstantin Porodin, Ana Paliska) OVDJE! koja je sudjelovala na državnoj smotri Lidrano 2016.  Učenici prvih razreda izradili su plakate s pozitivnim porukama onima kojima je potreban znak da nisu sami uz slogan CEPN-a: "Nasilje prestaje ovdje!"
Nositelji svih aktivnosti bili su učenici iz Vijeća učenika: Noa Bertović, Bruno Falco, Stela Dermit, Leonarda Ivašić, Andrea Latifović, Elena Miletić, Aleksandar Parenta, Roko Pastorčić i Rea Žigant.


(Tekst i foto: Ana Paliska, foto: Mirjana Dobrić, Čedomir Ružić, učenici)

 


25.2.2019. Edukacija strukturiranog dijaloga za školsko osoblje i predstavnike Vijeća učenika srednjih škola Od 13. do 16. veljače, predstavnik Vijeća učenika naše škole, Noa Bertović, i pedagoginja Irena Crvak sudjelovali su na edukaciji strukturiranog dijaloga za školsko osoblje i predstavnike Vijeća učenika srednjih škola u Zadru. Edukaciju je održala Mreža mladih Hrvatske u sklopu projekta 'Strukturirani dijalog u srednjim školama' i financiran je sredstvima KA3 Erasmus + programa, uz predstavnike naše škole sudjelovali su predstavnici iz  još 15 srednjih škola iz raznih dijelova Hrvatske. Kroz niz kreativnih radionica, rasprava i predavanja, učenici i školski djelatnici su zajedno učili što je to strukturirani dijalog i kako ga mogu primijeniti unutar svojih srednjih škola i tako pridonijeti demokratizaciji srednjih škola i zajednica.

Cilj ovog projekta jest stvoriti uvjete za uspješno uključivanje srednjoškolske zajednice u provedbu strukturiranog dijaloga u Hrvatskoj. Dodatno se teži osnažiti Vijeća učenika srednjih škola i osoblje koje radi sa njima na korištenje strukturiranog dijaloga s ciljem uključivanja učenika u donošenje odluka u školi, te motivirati i osnažiti srednje škole u Hrvatskoj za uključivanje u provedbu strukturiranog dijaloga na nacionalnoj i europskoj razini. Naš dodatni motiv u ovome projektu bio je poboljšanje suradnje između učenika i stručnih suradnika u realizaciji školskog razvojnog programa i procesa samovrjednovanja, te da  kroz interaktivni proces(učenik - nastavnik), stječemo nova znanja i vještine koje ćemo moći implementirati u rad naše škole i lokalne zajednice. Izrazito smo ponosni što smo bili među 30 odabranih škola od ukupno 80 prijavljenih, od čega je 15 škola sudjelovalo na ovoj sesiji. Predstavnici škola su, osim radnog dijela, vrijeme iskoristili za upoznavanje sa kolegama i razmjenu iskustva.
(Tekst i foto: Noa Bertović i Irena Crvak, prof.)