naslovna > Knjižnica > Knjižnica u srcu 2016.

Srce u knjižnici - knjižnica u srcu

Šk.g. 2016.-2017.


27.4.2017. ,,Čitanjem do zvijezda'' do novih prijateljstva I ove godine naša škola je sudjelovala u kreativno-edukativnom kvizu ,,Čitanjem do zvijezda''. Ovaj je kviz je osmišljen od strane Mreže hrvatskih knjižničara te potiče učenike da shvate ljepotu čitanja. Naši učenici su se jako potrudili te je čak dvanaest njih uspjelo proći na treću, regionalnu razinu kviza. Istarska županija i pročelnica Patricia Percan (Upravni odjel za obrazovanje, sport i tehničku kulturu) omogućili su učenicima te njihovim mentorima iz četiri srednje škole Istarske županije odlazak u Zagreb na natjecanje.
Srednja škole Mate Blažine je imala dvanaest predstavnike koje je za natjecanje pripremala mentorica Majda Milevoj-Klapčić. Talijanska srednja škola Dante Alighieri  je imala jednu natjecateljicu a mentorica joj je Elda Pliško Horvat.  Iz Srednje škole Mate Balote Poreč sudjelovalo je pet učenika, mentorica Mihaela Peruško. Iz Gospodarske škole Buje regionalnoj razini pristupilo je dvoje učenika sa mentoricom Majdom Cvitko.
U Zagrebu je naš domaćin bila XVI. Zagrebačka gimnazija te nas je ugostila njihova knjižničarka, Jadranka Tukša koja je ujedno i njihova mentorica. Dočekali su nas sa bogatim programom nakon čega smo zajedno sa pet njihovih učenika započeli rješavati kviz. Ispit je trajao šezdeset minuta, odgovorili smo na 75 pitanja koja su bila vezana uz četiri knjige koje smo pročitali, a to su:
Dnevnik jedne narkomanke, nepoznata autorica. Patnje mladog Werthera, Johann Wolfganf von Goethe. Apsolutno istinit dnevnik Indijanca na određeno vrijeme, Sherman Alexie. Bilješke jedne gimnazijalke, Nada Mihelčić.
Kada su svi završili sa kvizom učenici naše škole predstavili su mobilnu aplikaciju za prevenciju nasilja u školama koju su izradili zajedno sa članovima gradskog vijeća mladih grada Sandnesa 2014. u sklopu EU projekta THIN LINE.
Nakon službenog dijela izleta, naši domaćini su nas odveli u razgled grada te smo posjetili Muzej iluzija, Kaptol i Gradec.
Ovo je definitivno bilo prelijepo iskustvo koje vrijedi ponoviti. ,,Čitanjem do zvijezda'' je kviz koji je ujedno kreativan i edukativan te u nama budi ljubav prema čitanju. Jako smo zahvalni svima koji su nam omogućili odlazak u Zagreb i nadamo se da ćemo i dogodine rješavati kviz zajedno sa nekom školom jer ,,Čitanjem do zvijezda'' vodi do novih prijateljstva.
Poveznica:
Video uradak ,,Čitanjem do zvijezda'' do novih prijateljstva - youtube.com

Autorica video uratka: Anamaria Šumberac, II.f Srednje škole Mate Blažine Labin, jedna od sudionica kviza „Čitanjem do zvijezda“  2017.

 
12.2.2017. Inspirativna priča Tomislava Perka prikovala za stolice naše učenike U našoj je školskoj knjižnici u sklopu programa „7 veličanstvenih za 70 godina“ knjižnice i škole, kao treći veličanstveni po redu gostovao putopisac Tomislav Perko. Naš je gost bio i pred 3 godine kad je promovirao svoju prvu knjigu „1000 dana proljeća“, ovaj nas je put odveo na putovanje nazvano kao i knjiga „1000 dana ljeta“,
U inspirativnom predavanju u prepunoj knjižnici gdje se je definitivno tražilo mjesto više, inspirativno i duhovito govorio je o svome hrabrom putu od studentskih dana preko couchsurfinga, autostopiranja, volontiranja, homeexchangea i ostalim alternativnim načinima putovanja i življenja.
Nova knjiga-nova avantura u kojoj govori o svom najvećem putovanju, onome oko svijeta za vrijeme kojeg je gotovo tisuću dana putovao i slijedio ljeto, s budžetom od samo deset dolara na dan do gostovanja na TED talku u Berlinu.
Prepuna školska knjižnica, zainteresirana lica učenika koji sui nakon zvona za kraj nastave ostali slušati inspirirajuće priče i avanture.
Intervju sa Tomislavom možete pročitati na stranicama našeg školskog lista OVDJE!

 
20.11.2016. Tko čita… po Interliberu se skita... iIliti zašto se isplati čitati u SŠMB-u Kako proslaviti Mjesec hrvatske knjige ako ne posjetom Interliberu, kojega smo ove godine odlučili posjetiti baš u petak 11.11.2016. Autobus pun čitača svih usmjerenja, od 2 do 4. razreda naše škole (prvašići se tek moraju dokazati kao čitači) od kojih je samo pet dečki, po dolasku u Zagreb uživalo je među knjigama hrvatskih izdavača u paviljonima 5. i 6. Zagrebačkog velesajma. Tih četiri sata prošlo je u trenu i već smo autobusom krenuli na naše sljedeće putovanje putovima uma u „Mozgaonicu“- pametnu igraonicu gdje smo došli na zabavu a otišli sa znanjem.
Tijekom sat i pol igre, podijeljeni u četiri grupe po bojama: zelenu, žutu, plavu i crvenu, prošli smo poligon pet igara: kompiliranje kocke, gospodar prstenova, semafor, tangram, i jenga uz budnu pratnju i praćenje zadanog vremena od strane edukatora, dok su naši profesori uživali u našem „mozganju“. Finalna igra- sportski križić-kružić, koja je uz upotrebu malih sivih stanica trebala i malo spretnosti, iznjedrila je pobjedničku ekipu Plave, sa 143 prikupljena boda,  u sastavu: Massima, Anamaria O., Erin, Katarina V., Arianna, Anđelika, Rea, Antonela i Elena M. Drugi su bili Žuti sa 140 bodova, treći Zeleni sa 139 bodova i četvrti Crveni sa 119 bodova. Iskustvo za pamćenje i dugo sjećanje.
 
Nakon kratkog odmora i okrijepe u centru metropole, naš nas je autobus odveo do Ilice 208, u "Teatar Exit" gdje smo odgledali i uživali u predstavi "Taksimetar" u izvedbi Zijada Gračića i Roberta Budaka. Predstava angažiranom komedijom kroz priču o jednom zagrebačkom taksistu propituje suvremene moralne vrijednosti i razne prikrivene predrasude. Minimalna scenografija, dobar tekst, precizna režija i sjajni glumci s kojima smo se na kraju, zahvaljujući našoj knjižničarki i fotografirali.
Dan nabijen akcijom, događanjima i pozitivnom atmosferom koju nije pokvarila ni kiša koja nas je pratila cijelog dana,  pa ni snijeg na povratku kući, gdje smo se vratili doslovno pjevajući.
I zato odmah … knjigu u ruke, i vidimo se na Interliberu 2017.


16.11.2016. Prezentacija jednogodišnjeg studijskog usavršavanja Laura Kokot u Japanu U srijedu 2. studenog u prostorijama knjižnice SŠMB-a za zainteresirane djelatnike škole održano je predavanje kolegice Laure Kokot i o njenom stručnom studijskom usavršavanju u Japanu.

     Mentor Hiraoka Kenji
Laura Kokot, profesorica matematike i informatike u Srednjoj školi Mate Blažine, dobila je stipendiju za studij stručnog usavršavanja za učitelje i profesore osnovnih i srednjih škola koju dodjeljuje Ministarstvo obrazovanja, kulture, sporta, znanosti i tehnologije Japana  (MEXT - Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology). Stipendija je uključivala  jednoipolgodišnji studij stručnog usavršavanja u Japanu, a prof. Kokot je program stručnog usavršavanja za profesore pohađala na sveučilištu u Nagasakiju (Nagasaki University, Graduate school of Education), u razdoblju od listopada 2014. do ožujka 2016. Područje istraživanja je bila Metodika matematike pod mentorstvom profesora Hiraoka Kenji.
Program je uključivao šestomjesečni intenzivni tečaj japanskog jezika, posjete školama i praćenje nastave matematike  te istraživanje i izrada završnog rada na temu "Origami – savijanje papira u matematici iz aspekta matematičkih aktivnosti". Profesorica Kokot je zajedno s mentorom, profesorom Hiraoka Kenji napisala članak na temu "Trisekcije kuta i duplikacije kocke korištenjem origami metode" objavljen u časopisu HUE Journal of Humanities, Social and Natural Sciences u ožujku 2016. godine.
Za sudionike programa bile su organizirane i druge aktivnosti, pr. izlet u grad Unzen, posjet Muzeju atomske bombe, sudjelovanje na Internacionalnom danu, predstavljanje svojih država i tradicionalne kuhinje i dr.

                                                                                Park mira u Nagasakiju
Tijekom predavanja mogli smo saznati kako se prijaviti na slično usavršavanje, o selekcijskom postupku te o samom načinu studiranja u „Zemlji izlazećeg sunca“. U drugom dijelu predavanja mogli smo saznati kako Japanci žive, čime se bave, o kulturi, običajima i ljepoti Japana.

 


31.10.2016. U Dječjem vrtiću „Pjerina Verbanac“ srednjoškolci organizirali akciju „Čitamo 100 na sat“ Listopad je Međunarodni mjesec školskih knjižica (ISLM - International School Library Month), mjesec u kojemu školski knjižničari diljem svijeta nastoje skrenuti pozornost na važnu ulogu koju školske knjižnice imaju u odgoju i obrazovanju mladih. Mjesec listopad idealan je za pozivanje učenika u školske knjižnice i istraživanje blaga koje je u njima skriveno.
U petak 21.10.2016. slaveći i Mjesec hrvatske knjige akcijom „Čitamo 100 na sat“ pridružili smo se čitateljskom maratonu, jednodnevnoj akciji na području RH s ciljem popularizacije čitanja, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture.
U Dječjem vrtiću „Pjerina Verbanac“ organizirali smo akciju čitanja na glas u svim odgojnim skupinama. Učenici 1.f razreda, podijeljeni u skupine: Mars, Pokemoni, Štrumpfovi, Ninja kornjače, Teletubbisi i Englezi izražajno su čitali s razumijevanjem književne rodove od basne i kratke priče do poezije (odabrali smo tekstove Arsena Dedića iz zbirke „Dječje oči“) i djeci vrlo zanimljivih zagonetki.
Odabrana aktivnost rezultirala je oduševljenjem kod vrtićaraca a i kod naših srednjoškolaca, a svi zajedno smo još jednom pokazali i svojoj školi i lokalnoj zajednici koliko je značajna uloga školske knjižnice a naročito samo čitanje danas, u vrijeme modernih tehnologija.

28.9.2016. Andrea Andrassy autorica “Dnevnika gradske cure” gostuje u našoj školi i gradu Ove godine obilježava se 70. obljetnica rada Srednje škole Mate Blažine u sklopu čega će u školsku knjižnicu doći zanimljivi gosti, a sve u okviru programa „7 veličanstvenih za 70 veličanstvenih godina“. Prva od njih je komičarka i kolumnistica Andrea Andrassy koja u našu školu dolazi u četvrtak 29. rujna u 17 sati.
Knjižničarka, profesorica Majda Milevoj Klapčić, otkrila nam je kako je ideja da pozove upravo nju potekla od korisnika knjižnice: „Učenici su najprije željeli da kupimo njezinu knjigu, a kasnije su pitali bi li ona mogla doći. Nakon dugog traganja uspjela sam stupiti u kontakt s njenim nakladnikom i naposljetku doći do nje.“
Druženje se organizira u prostoriji školske knjižnice, ali ako želite, a niste dio labinske srednje škole, znajte da to ne predstavlja nikakav problem jer se svi zainteresirani mogu uključiti. Stoga, ne propustite priliku da kroz razna događanja i programe obilježavanja 70. obljetnice postojanja škole prikupite nova iskustva i upoznate zanimljive ljude od kojih ćete zasigurno ponešto i naučiti.


23.9.2016. Znanstveno-stručni skup s međunarodnom suradnjom „Dijete, knjiga i novi mediji“ Split, 22. i 23. rujna 2016. Filozofski fakultet u Splitu i Savez društva Naša djeca Hrvatske u proljeće ove godine najavili su stručni skup s temom „Dijete, knjiga i novi mediji“. Hrvatska mreža školskih knjižničara kao stručna udruga čiji sam član, predložila me je i prijavila te platila kotizaciju kako bih na skupu predstavila rad udruge kroz rad objavljen u zborniku, koji sam pisala u lipnju 2016., te kroz prezentaciju samog rada za vrijeme trajanja samog stručnog skupa.
Centralna tema stručnog skupa je kako djecu kvalitetno pripremiti za multimedijalne sadržaje kojima su svakodnevno okruženi u medijima i koja je uloga knjige kod djeteta s osvrtom na udžbenike kao neupitnom izvoru zvanja, udžbenike kao dinamičke medije, analizu stavova o školskoj lektiri, recepciji dječjih romana i njihovih filmskih adaptacija. Lektira je bila najspominjanija riječ u negativnom kontekstu, tako se je promišljalo da li učenici čitaju lektiru u digitaliziranom obliku ili im novi mediji služe uglavnom za zabavu, kako lektira može biti zabavna i korisna , a čitanje pravi medijski hit, o putovanju kroz priču i ulozi školske knjižnice u poticanju čitanja učenika, o školskom programu informacijske pismenosti i razvijanja vještina čitanja i učenja.
Tema mojeg izlaganja bila je „Projekti poticanja čitanja Hrvatske mreže školskih knjižničara“ u kojem sam izložila tri najdugovječnija i najrasprostranjenija projekta HMŠK-a a to su „Tulum s(L)ova“; „Čitamo mi u obitelji svi“ te „Čitanjem do zvijezda“ čiji je i naša škola, naša knjižnica te naši učenici aktivan sudionik i dionik od prvog dana projekta.
Zaključak skupa je da se medijska pismenost i akademske vještine tj. kako motivirati učenike za čitanje, razvijanje čitanja s razumijevanjem, učenje pretraživanja i vrednovanja informacija, razvijanje kritičkog mišljenja moraju implementirati u kurikulume od dječjih vrtića preko osnovnih škola pa sve do srednjih škola.
 
8.9.2016. Stručni skup Hrvatskoga čitateljskog društva „Motivacija i strategije za poticanje čitanja“, velika dvorana Školske knjige, Zagreb Svake godine povodom Međunarodnog dana pismenosti, 8. rujna Hrvatsko čitateljsko društvo organizira stručni skup s ciljem okupljanja stručne javnosti i poticanja rasprava o pismenosti (ima) i dobrobitima čitanja. Ovogodišnji stručni skup održao se je pod nazivom „Motivacija i strategije za poticanje čitanja“, i ove ga je godine poduprlo Ministarstvo kulture RH.
Kroz pozvana izlaganja u dva tematska bloka saznali smo što utječe na motivaciju za čitanjem i njen intenzitet, na koje načine knjižničari, profesori, djelatnici udruga i  ustanova te izdavači motiviraju, potiču sklonosti prema čitanju kod građana svih dobi, razvijaju pozitivne stavove i mišljenja o čitanju, naglašavaju vrijednosti čitanja, nagrađuju trud i proširenje interesa čitatelja te potiču intrinzičnu motivaciju spram čitanja. Svatko od čimbenika u procesu poticanja čitanja – od škola, knjižnica, nakladnika, udruga, sveučilišta i dr. – na svoj način motivira na čitanje i potiče kulturu čitanja.
Predstavljeni su i primjeri dobre i djelotvorne prakse u području motivacije i poticanja kulture čitanja. Jednako kao što čitanje doprinosi razvijanju društva, tako i društvo treba omogućiti usvajanje i razvijanje čitateljskih navika i posljedično oblikovanje kompetentnih čitatelja.
Za sljedeću 2017. godinu, predložena tema skupa je Koliko smo pismeni/nepismeni – digitalna pismenost našeg doba. Naime, nerazumijevanje pročitanog teksta ili nekritičko prihvaćanje neke informacije danas se u svijetu može nazvati nepismenošću. Razvoj novih tehnologija te sve veća važnost digitalne pismenosti pružaju nove mogućnosti za život, no osnova razvoja svakog pojedinca i dalje je pismenost kakvu odavna poznajemo.
I za kraj jedna pozitivna misao koju već provodimo u djelo u našoj školskoj knjižnici: „ČITANJE je ključ budućeg uspjeha naših učenika“.

(Majda Milevoj Klapčić, prof. i dipl.knjižničar)

 

Ranije objave KNJIŽNICE U SRCU OVDJE!