naslovna > Međunarodni projekti > COMENIUS Southampton

COMENIUS primjeri dobre prakse i stručna usavršavanja

Creative activities and motivating materials for the secondary classroom
Kreativne aktivnosti i motivirajući materijali u nastavi


      Karla u Salisbury Cathedrali

17.02.2014. Izvješće Karle Golja Milevoj sa stručnog usavršavanju "Kreativne aktivnosti i motivirajući materijali u nastavi" u Southamptonu  (26.01.-07.02.2014.)

U okviru Programa za cjeloživotno učenje od strane Europske unije, preko Agencije za mobilnost i programe EU, dobila sam financijsku potporu za Comenius stručno usavršavanje, u razdoblju 26.1.2014.-7.2.2014. Seminar pod nazivom “CREATIVE ACTIVITIES & MOTIVATING MATERIALS FOR THE SECONDARY CLASSROOM” (Kreativne aktivnosti i motivirajući materijali u nastavi) bio je namijenjen nastavnicima engleskoga jezika europskih zemalja zaposlenih u srednjim školama.


       u uredu Ravnatelja privatne škole u Warminsteru                     u Winchesteru

Na početku, voljela bih reći nešto više o samom potprogramu Comenius, koje obuhvaća ne samo srednje obrazovanje već i predškolski odgoj i osnovno obrazovanje. Ciljevi potprograma Comenius jesu razvijanje svijesti o raznolikosti europskih kultura suradnjom škola i vrtića, između država koje sudjeluju u Programu za cjeloživotno učenje. Mobilnošću se potiče osobni razvoj sudionika, usavršavanje vještina i kompetencija, te njegovanje ideje o europskom građanstvu. Nadalje, utječe se na poboljšanje kvalitete školskog obrazovanja, potiču se mobilnost i učenje jezika, kao i veća uključenost u europsko društvo.
Tijekom prvog tjedna (od ponedjeljka do petka) imali smo radionice u trajanju od 9,00-16,30 sati. Sudjelovali smo u kreativnim radionicama pod vodstvom profesorice Lucy Norris koja se već dugi niz godina bavi obučavanjem nastavnika engleskoga jezika europskih zemalja. Između ostalog, bilo je tu mnogo warm-up activities, primjena videa, muzike i plesa u nastavi, kreativne uporabe raznih vrsta tekstova, uporabe autentičnog materijala u nastavi, razgovaralo se o važnosti razvijanja učenikove samostalnosti s posebnom notom na korištenje interneta kao bogatog resursa u nastavi.

Budući da nas je u grupi bilo ukupno 20-tak profesora iz šest europskih zemalja (Njemačke, Poljske, Češke, Rumunjske, Italije i mene iz Hrvatske), radeći u parovima i grupama imali smo prilike razmijeniti iskustva i usporediti školske sustave između navedenih država i time dodatno obogatiti naša iskustva i znanja. Smješteni u obiteljima, bili smo okruženi engleskim jezikom 24 sata na dan i time usavršili znanje engleskog jezika.


               s gradonačelnikom Southamptona                                     pred Winchester Cathedralom

Prvi nas je dan primio gradonačelnik grada Southamptona, te bih se ovom prilikom željela zahvaliti gospođi Karmen Gajica iz Turističke zajednice grada Labina, koja je pripremila tri paketa promotivnog materijala Labina i Rapca, a koje sam između ostalog, poklonila i samom gradonačelniku.

Vikend je bio rezerviran za izlete pa smo tako posjetili grad Winchester, nekad glavni grad Engleske (10.-11.stoljeću) i Salisbury, a u vlastitom sam aranžmanu posjetila Science and Natural History Museum u Londonu.

Tijekom drugog tjedna posjetili smo 3 različite škole s ciljem praćenja nastave i razmjene iskustva s nastavnicima. U školama smo bili  srdačno primljeni kako od strane nastavnika tako i od strane Ravnatelja. Budući da mi je želja bila posjetiti i osnovnu školu, omogućili su mi da osim posjeta dviju srednjih škola, pratim nastavu s 10-godišnjacima, što mi je omogućilo bolje razumijevanje engleskog osnovnog i srednjoškolskog sustava. Zanimljivo je napomenuti da djeca kreću u školu već s 5 godina. Već se u nižim razredima osnovne škole velika važnost daje samostalnom istraživanju i otkrivanju, grupnom radu i radu u paru. Ono što me se posebno dojmilo je činjenica da učenici u dobi 14-16 godina samostalno biraju predmete koje žele slušati. Dakle, uz obvezne predmete poput engleskog, matematike, znanosti, informatike, vjeronauka, tjelesne i zdravstvene kulture te građanskog odgoja, učenici sami biraju izborne predmete poput kuharstva, drame, glume, fotografije i sl., što omogućuje veću motiviranost i budi veći interes kod učenika. Broj učenika u razredu je malen, u prosjeku 15-20 učenika što omogućuje individualizirani pristup svakom učeniku.

Problem je, međutim, učenje stranih jezika. Budući da učenje stranih jezika nije obvezno, a engleski se govori svugdje, učenici ne pokazuju veliki interes za učenjem stranog jezika kao izbornog predmeta. No, na tom se polju u posljednje vrijeme puno radi, budući da su uvidjeli da je to jedan od velikih problema na razini cijele države.

Dojmila mi se i činjenica obveznog nošenje uniforme. Prednosti nošenja uniformi su mnogobrojne. Prije svega, razlike na osnovu ekonomskog statusa smanjene su na minimum. Nadalje, dobila sam dojam da je nivo ozbiljnosti i poštovanja puno veći upravo zbog nošenja uniformi, a kod učenika se osjeća ponos na svoju uniformu i time na svoju školu.

Na kraju, želim istaći da se radilo o jednom prekrasnom iskustvu koje bih preporučila svakome.


            s kolegama iz Poljske i Češke ispred škole u Warminsteru

Napomena:
Sadržaj publikacije je isključiva odgovornost izdavača, te Europska komisija nije odgovorna za načine na koje bi se informacija mogla koristiti.


Karla prenosi svoja iskustva svojim kolegicama i kolegama na Nastavničkom vijeću

Preuzimanje:

Prezentacija stručnog usavršavanja COMENIUS Southampton - pdf

 

Poveznice:

Povratak Karle Golja Milevoj sa studijskog putovanja u Velikoj Britaniji - radiolabin.hr

Obrazovanje - POVRATAK KARLE GOLJA MILEVOJ SA STUDIJSKOG PUTOVANJA U VELIKOJ BRITANIJI - UNIFORME U BRITANSKIM ŠKOLAMA EKONOMSKE STATUSE MEĐU UČENICIMA SVELE NA MINIMUM - labin.com

Karla Golja Milevoj:`Stručno usavršavanje u stranoj zemlji preporučila bih svakome`- 5portal.hr

 

24.01.2014. Karla Golja Milevoj odlazi na usavršavanje u Southampton (Velika Britanija)

Karla Golja Milevoj, prof. engleskog jezika, dobitnica financijske potpore za Comenius stručno usavršavanje u okviru Programa za cjeloživotno učenje od strane Europske unije, preko Agencije za mobilnost i programe EU, odlazi na dvotjedno stručno usavršavanje u Southampton, Veliku Britaniju, od 26.01. do 07.02.2014.

Karla Golja Milevoj, profesorica engleskog jezika u Srednjoj školi Mate Blažine dobila je financijsku potporu u sklopu programa Comenius od strane Agencije za mobilnost.

Tema stručnog usavršavanja: Creative activities and motivating materials for the secondary classroom (Kreativne aktivnosti i motivirajući materijali u nastavi za srednjoškolce).

Profesorica će u sklopu navedenog usavršavanja, osim sudjelovanja na različitim radionicama i predavanjima, sudjelovati i na nastavi u tri škole gdje će imati prilike razmijeniti iskustva s kolegama.

 

(Tekst: Karla Golja Milevoj, prof.)

 

Poveznice:

Agencija za mobilnost - mobilnost.hr

SŠMB-u priznanje nacionalne i europske oznake kvalitete - ssmb.hr